Recenze hry Smash Cops Heat: honičky za všechny prachy

2

Zábavných a především perspektivních závodů je na mobilních zařízeních opravdu poskrovnu a výjimku tvoří snad jen série Reckless Racing. Mezi více adrenalinové a filmověji pojaté hříčky patří titul Smash Heat a především jeho pokračování, které přenáší esenci policejních honiček na vaše mobily.

Přitom Smash Cops Heat na to jde správně hned z několika úhlů. Na rozdíl od svého předchůdce je k dispozici zcela zdarma a přináší pouze systém mikrotransakcí, to pro případ, že si chcete průchod hrou ulehčit. Mnohem důležitější je ale fakt, že nabízí mnohem variabilnější a zábavnější herní obsah, která vám nějakou tu chvíli vydrží. Jak dlouho může bavit otloukání okolní dopravy, říkáte si?

Od poslíčka k lovci

Celá hra sestává ze seznamu rozličných výzev, které postupně plníte pro získání maximálního pětihvězdičkového ohodnocení. Jednou musíte projet tréninkový úsek bez chyby, jindy zase pronásledovat ukradené auto či stihnout dovést důležitého svědka na místo určení v časovém limitu. Všechny tyto mise se opakují, postupně narůstající obtížnost však přidává do každé výzvy nějakou tu jiskru navíc. Občas vás budou honit dotěrní gangsteři, zatímco povezete důležitou osobu na výslech, jindy zase budete muset chytit hned tři sporťáky najednou. Možná se to nezdá, ale po přibližně 12. misi už začne přituhovat a budete mít co dělat, abyste si ty hvězdičky nastřádali. V každé misi jsou navíc tři díly koblihy (jak originální), které budete muset najít a stihnout sebrat pro maximální hodnocení.

A to rozhodně potřebovat budete, jelikož od toho závisí váš postup i herní obsah. Tím jak sbíráte hvězdy, odemykáte další mise v seznamu a další auta ve svém vozovém parku. Časem se tak od obyčejného policejního auta dostanete k pořádným bourákům, které jsou rychlejší, více vydrží a dokážou nést více specifických schopností. Chcete pronásledovat zločince v náklaďáku? Není problém.

Perfektně jsou pojaty samotné honičky, které sledujete stylem televizních přenosů z vrtulníku. I tímto velmi připomínají závody Reckless Racing, které se podle mě řadí mezi nejlepší závodní tituly na mobilních platformách. Přehledná filmová kamera jde ruku v ruce s extrémně jednoduchým ovládáním, které spočívá v držení jednoho jediného tlačítka za vozem. To jej přinutí k akceleraci, a pak už stačí pouze pohybovat oním kolečkem (tlačítkem) do stran pro efektní smyky. Rozhodně to chce chvíli si zvykat a nejedná se o to úplně nejtradičnější ovládání, pak ale zjistíte, že je tento systém překvapivě pohodlný. Alternativou je ještě malá virtuální páčka z pravé strany, ta ale tak pohodlná a přesná není.

Bourám, bouráme, bouráte

Na displeji narazíte ještě na dva dodatečná tlačítka. To první patří funkci vrážení, která se především ze stran postará o řádné poškození unikajících vozů. Ty totiž musíte vždy kompletně zdecimovat, takže popostrkování na silnici nestačí. Musíte do vozů tvrdě vrážet, blokovat dopravou a používat funkci vrážení pro dodatečné poškození. Funkce se vždy nějakou dobu nabíjí, takže ji musíte používat s rozmyslem, případně si dokoupit instantní vrážení v obchodě za nějaké ty prašule. To samé se dá říci i o funkci štítu, která vás na krátkou dobu učiní rychlejším, silnějším a odolnějším. Obě tyto funkce postupně získáváte plněním misí, na rozdíl od nákupu v obchodě to však nějakou dobu trvá. Pokud tedy chcete jednodušší život, naklusejte do obchodu.

Potěší také celkový grafický kabátek titulu, který je lehce řízlý komiksovým nádechem a opět připomíná skvělé závody Reckless Racing. Nečekejte ultra ostré textury ani nějaké přehnané efekty, hra ale běží naprosto plynule a exceluje především v malých detailech, jako jsou stopy po pneumatikách, drtící se plechy a rozličné harampádí, poletující vzduchem po bouračce. Kouká se na to opravdu dobře a celkové atmosféře přidávají ještě televizní vsuvky před každou misí, které parodují televizní přenosy z helikoptéry. Slova chvály patří i ozvučení, rockové smyčky sedí nátuře hry a rozličné kvílení pneumatik a ohlušující nárazy znějí přesně tak, jak byste čekali.

Pokud patříte mezi fanoušky televizních honiček a obyčejné kroužení do kolečka vás nijak neláká, rozhodně můžete dát Smash Heat šanci. Nejen, že se budete u slalomu městem náramně bavit, ještě vám navíc hra zabere slušnou řádku hodin, pokud budete chtít u každé mise nastřádat maximální počet hvězdiček. Možná bychom uvítali možnosti úpravy vozů či o něco větší volnost, vzhledem k ceně (respektive její absenci) si ale opravdu nemůžeme stěžovat.

Testováno na zařízení iPhone 4S. Smash Cops Heat můžete stahovat zcela zdarma z AppStore.

Hodnocení: 9/10

• zábavné honičky