Recenze hry Gear.Club: svěží vítr v mobilním závodění

Od vydání Real Racing 3 jsme čekali na skutečně čerstvý vítr na poli závodních titulů. Ten konečně přichází v podobě Gear.Club od tvůrců série Test Drive Unlimited. Spolu se závoděním se zaměřuje také na správu vlastní závodní stáje. Vedle skvělé grafiky nebo pohodlného ovládání se hra může pyšnit rovněž skvělým zpracováním fyziky aut.

Závodní hry patří k těm žánrům, kde si na nedostatek titulů rozhodně nelze stěžovat. I když i tady se může zdát, že poslední roky nebylo co hrát. Zmiňoval jsem to už u recenze Asphalt: Xtreme – přechod na free-to-play přeje spíše vydávání aktualizací než nových dílů. V roce 2013 vyšel Real Racing 3 nebo GT Racing 2. Ty hry stále fungují a hrají se. A i když se třeba Gear.Club neukáže jako výrazně lepší, svěží vítr rozhodně přinese.

Gear.Club – videorecenze

Nejlepší v oboru

O studiu Eden Games jste možná nikdy neslyšeli, ale na konzolích jde o profesionály v oboru, kteří stojí třeba za sérií Test Drive Unlimited. Vstup na mobilní scénu je tak velkolepý a co do obsahu se nijak neomezují. Rovnou si řekněme, že se jim dokonce slušně daří i vyladit free-to-play prvky. Jako vždy to bude mít pár háčků. Před měsícem hra vyšla pro iOS, kde funguje o poznání lépe. Ani měsíc navíc nestačil pro bezproblémový chod na Androidu. Pokud hrajete právě tam, obrňte se trpělivostí.

Gear.Club Gear.Club Gear.Club Gear.Club Gear.Club Gear.Club

Z nějakého důvodu právě závodní tituly posouvají hranice grafických možností na mobilních zařízeních. A Gear.Club není výjimkou. Obzvláště na dostatečně výkonných tabletech hra vypadá krásně. S tím bohužel souvisí vysoké HW nároky a ne úplně plynulý chod i na těch nejvýkonnějších Androidech (zde je situace na iOS o poznání lepší). Až na pár pádů aplikace mi ale sám závod běžel spolehlivěji než třeba správa vlastní stáje a upravování aut. A to je dobře.

Váha a řev

Jestli se něco dá bezpečně říci, tato hra byla vytvořena s láskou k autům. A není to jen prázdné marketingové heslo, z titulu to vykukuje na každém kroku. Nejpatrněji pak při kupování auta a jeho úpravě. Vše si můžete detailně prohlédnout, otevřít dveře nebo se dokonce podívat pod kapotu. Modely jsou natolik detailní, že je skutečně na co se dívat. Jízda také připomíná mnohem více Real Racing než Asphalt.

Gear.Club Gear.Club Gear.Club

Máte možnost vypnout celou řadu pomocných asistentů, díky nimž se snadněji držíte na trati. A musím říci, že je to asi první závodní hra, kde se mi vůz nakláněním řídil opravdu pohodlně. Každé auto se zároveň řídí úplně jinak, což je výrazně poznat. Osobně jsem tak raději vždy volil lepší stabilitu nad rychlostí. Během jízdy cítíte masivní váhu auta, do zatáček se nevyplatí bezhlavě vletět a pocit skutečnosti dodává i řev motorů. Na výběr zatím máte ze 30 licencovaných vozů. Tato nabídka se má s aktualizacemi ještě rozrůstat.

Závodní sim

Na druhou stranu mě mrzí, že ačkoliv hra výrazně pracuje se systémem poškození (pokud jezdíte od mantinelu k mantinelu, budete často a dlouho opravovat), vizuálně ho nijak nereflektuje. Vadí mi třeba i to, že řidič v kabině neotáčí volantem. Jsou to takové drobné detaily, které by hru posunuly ještě o krok dál. Absence pohledu zevnitř kabiny je pak další ranou. Jinak ale závodění působí skvěle, i když je po vzoru jiných mobilních her zaměřeno na kratší tratě.

Gear.Club

Ten zbytek, dobrá polovina hraní, se odehrává na mapě. Tam si vybíráte nejen turnaje a závody, kterých se chcete účastnit, ale chodíte k různým obchodníkům a navštěvujete vlastní garáž. Právě tam hraje roli celý free-to-play systém. Nejde jen o závodní titul, ale velkou pozornost věnuje i úpravám vozu a úpravám zmíněné garáže. To znamená i správu a chytré rozložení jednotlivých stanovišť, kde auta opravuje, vylepšujete, přebarvujete apod. To vše je provázáno s čekáním nebo prémiovou měnou, kterou čas od času dostanete. Pokud si však děláte zálusk na některá prémiová auta, bez placení se k nim nedostanete.

Velmi těžko se srovnává, která závodní hra je na telefonech a tabletech nejlepší. Gear.Club se bez debaty řadí mezi naprostou špičku, ale aby se odlišil, klade velký důraz i na správu vlastní stáje a propracovaný mikromanagement okolo závodění. Složité nabídky a nepřehledná mapa patří k drobnějším zádrhelům. Závodění je ale jeho silná stránka, nabízí široké možnosti nastavení, auta mají patřičnou váhu a skvěle se ovládají. Kdyby tu byl pohled z kabiny řidiče, byl bych v sedmém nebi.

Stáhnout Gear.Club

Google Play (zdarma)App Store (zdarma)

80%