Recenze Asphalt 7: Heat - arkádové závody se špičkovou grafikou

12

Společnost Gameloft před několika dny vydala už sedmé pokračování arkádových závodů Asphalt, tentokráte má podtitul Heat. Pokud máte v současném horkém počasí chuť se trochu vyřádit na silnici, pak tato hra bude pro vás ideální. Čeká vás mnoho různých modelů aut, tratí a herních módů. Takže zařadit, pustit spojku a jedeme...

Série arkádových závodů Asphalt patří mezi nejznámější závodní hry od společnosti Gameloft. První díl, který byl určený pro Nokia N-Gage, Nintendo DS a telefony s Javou, vyšel už v roce 2004. Od té doby se rok co rok setkáváme s dalším pokračováním, aktuálně je to sedmý díl, který má název Asphalt 7: Heat.

Koncept těchto závodů zůstal po celou dobu stejný, přibývají jen nové herní módy, auta a mění se tratě. Takovým primárním cílem je posbírat co nejvíce „blesků“, které se na silnici nachází, to vám přidá nitro, kterým na několik vteřin razantně zrychlíte. Bez toho nemáte šanci uspět, právě nitro je v této hře naprosto klíčové. V závodech vyděláváte peníze, za které si následně vylepšujete stávající auto a kupujete auta nová.

Závody můžete jet buď v režimu kariéry, kdy postupně vyhráváte jednotlivé poháry a tím se vám odemykají další. Abyste celou kariéru dokončili, musíte projít patnácti poháry a celkem odjezdit 150 závodů. Druhý režim je Quick Play, kde si vyberete typ závodu a prostředí, které chcete.

Hra obsahuje 15 prostředí založených na reálných městech po celém světě. Určitě vám budou povědomé, s některými z nich jsem se setkal už v úplně jiných závodních hrách. Herních módů je zde celkem 6, nudit se nebudete nikdy. Jsou to Drift, Normal Race, Elimination, Beat Ee All, Print Job a King Of The Hill.

Pestrá nabídka je i mezi automobily, vybírat si můžete mezi 60 licencovanými vozy s reálnými názvy a grafickým provedením. Každý z vozů si za vydělané virtuální peníze můžete „tunit“, jak po vizuální, tak i po výkonové stránce.

Pokud vás omrzí jezdit jen proti počítačovým protivníkům nebo času, pak určitě vyzkoušejte multiplayer. Ten je možný buď lokálně přes wi-fi nebo Bluetooth, větším zážitkem je ale online multiplayer s ostatními hráči z celého světa. Nemusíte se bát, že nebude s kým závodit, vždy když jsem ho zkoušel, byl plný jiných hráčů. Stačí si buď náhodně vybrat nějaký závod nebo si můžete přesně nakonfigurovat jaký chcete (herní mód, město a třídu vozidel).

Grafické zpracování sedmého dílu série Asphalt je excelentní, je to to nejlepší, co jsme zatím v celé této sérii mohli vidět. S každým dalším dílem si vývojáři dávají na grafice více záležet, Asphalt 7 se nyní plně vyrovná mnohým konkurenčním hrám na stolních konzolích. S tím ale souvisí jeden nepříjemný fakt - majitelé starších iPhonů 4 a 3GS budou mít občas problémy s plynulostí. Nebojte se, i tak je dle mých zkušeností na iPhone 4 hra dobře hratelná, jen prostě občas trochu zacuká a její framerate není tak vysoké, jako například na iPhone 4S nebo iPadu.

V nastavení se můžete mimo jiné přepnout mezi čtyřmi různými kamerami (před nárazníkem + 3 kamery za autem) nebo si zvolit způsob ovládání, který vám vyhovuje nejvíce. Zatáčení auta lze ovládat buď pohybem telefonu (akcelerometrem), volantem na displeji či tlačítky vlevo a vpravo. Hodí se možnost zapnutí automatického plynu, kdy se pak staráte jen o brzdění a nitro.

Překvapením pro mě byla nízká cena hry, která je pouhý jeden dolar. Markantní rozdíl to je při srovnání s předchozím dílem (Asphalt 6), ten stále stojí 5 dolarů. Proč je sedmý díl tak levný? Autoři patrně sází na to, že si budete formou „in-game“ nákupů kupovat hvězdy, které vám umožní rychlejší nákup vylepšení vašich aut, či možnost dřívějšího odemčení nových úrovní. Tyto nákupy samozřejmě využít nemusíte, jen si musíte poctivě odjezdit a vyhrát mnoho závodů, abyste se k hvězdám dostali bezplatně.

Aktuálně je Asphalt 7 dostupný jen pro iPhone a iPad, to se ale co nevidět změní. Verze pro Android má naplánováno datum vydání na 25.června, to znamená už za dva dny v pondělí. Připravte si ale v telefonu nebo tabletu opravdu hodně volného místa, verze pro iOS zabere 1,2 GB. Je to dvakrát více, než Asphalt 6. Ani si nechci domýšlet, jak velká bude osmá část této série, ale pokud budou autoři tímto stylem pokračovat, pak to bude jistě kolem 3 GB.

Drobným zklamáním je, že Asphalt 7 nemá integrováno Game Center, srovnávání skóre s ostatními hráči se děje jen přes žebříčky high-score systému Gameloftu, kde se musíte nejprve zaregistrovat.

Co na sérii arkádových her Asphalt říkáte? Jak se vám líbí tento poslední díl? Dáváte přednost jiným arkádovým závodním hrám nebo preferujete reálné simulátory?

Hodnocení: 9/10

Diskuze ke článku
jirka
Mohl bych se zeptatbude se mi to sekat když mám Ipod (4.gen) ?
Rob
Nechápu hodnocení...
Asphalt nemá konkurenta. Tak lineární, nudná a stále stejně vypadající racingovka jako je Asphalt nemá obdoby. Need for Speed ho pode mě bez problémů predčí, možná ne v prodejnosti, ale určitě v kvalitě a hratelnosti.
Hot Pursuit bylo na první pohled blbě a nezajímavě spracované, ale když sem přešel pár levelů, pořádně mě to chytlo. A tak nové NFS Most Wanted budou na 100% lepší.
Marek
Asphalt se mi nikdy moc nelibil...Je to strasne stereotypni.A s grafikou nevim nevim. Vy ji tady vychvalujete, ale takovy Real Racing 2 je o nekolik levelu vys.
Pavel K.
Hmm tak jak se dívám na ty screeny tak jedna lokace je stejná jak v Fast 5 :D Tady je vidět jak se dělají hry Crtl+c Ctrl+v :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze