Popularita hudebních streamovacích služeb každým rokem roste, což potvrzuje zvyšující se počet účtů s placeným předplatným u služeb, jako je Netflix, Spotify nebo Apple Music. Se zajímavou statistikou přichází IFPI (Mezinárodní federace hudebního průmyslu), která zveřejnila vývoj trendů v hudebním průmyslu. V loňském roce markantně narostly tržby ze streamovacích služeb o 32,9 % a podílely se na 37 % příjmů celosvětového hudebního průmyslu.
Global recorded music revenue growth was predominantly driven by a 32.9% rise in paid streaming, that now accounts for 37% of total revenue worldwide. Find out more in the #GlobalMusicReport https://t.co/ZvNxTne15C pic.twitter.com/zcoNAdDESq
— IFPI (@IFPI_org) 2. dubna 2019
Celosvětové tržby z hudební produkce dosáhly hodnoty 19,1 miliardy dolarů (přibližně 437 miliard korun), a hudební průmysl tak zažívá růst již čtvrtým rokem po sobě. Úspěch může být podle federace přisuzován právě placeným předplatným. Ke konci roku 2018 údajně existovalo 255 milionů platících uživatelů, díky čemuž tržby poskytovatelů hudebních streamovacích služeb přesáhly klasické prodeje hudebních CD v roce 2015.