Smartphony Pixel mají navzdory vychvalovaným fotoschopnostem a obvykle i rozumnému poměru cena/výkon (který je však tak trochu diskutabilní u nejnovějšího Foldu) stále omezenou dostupnost na vybraných trzích. Mezi nimi je bohužel i ten náš, kde se telefony od Googlu oficiálně neprodávají, ačkoliv jsme se nedávno dočkali alespoň zprovoznění 5G. Jinak je tomu však v Japonsku, kde jsou podle průzkumu společnosti Counterpoint Research velmi oblíbené a během prvního čtvrtletí letošního roku zaznamenaly masivní nárůst prodejů. Ten je dokonce natolik významný, že jsou telefony Pixel v tuto chvíli dvojkou na japonském trhu (ihned po Applu), což je v řeči čísel 67% meziroční nárůst.
Google reached its highest-ever monthly sales share in Japan in May. Strong launch sales of the new Pixel 7a, improved distribution strategy & device availability and promotional activity drove growth.
— Ravyansh Yadav (@ravyansh_yadav) June 30, 2023
From Counterpoint's Market Pulse service pic.twitter.com/y4eEQ6oto7
Popularitu Googlu mohou závidět dokonce i tradiční japonské značky, jako je Sharp či Sony, tamní trh je přitom známý svou nákloností právě k domácím produktům. Za nárůst podle všeho vděčí Google populárnímu Pixelu 6a a řadě Pixel 7 včetně relativně nového Pixelu 7a. Právě Pixel 7a je rovněž dostupný hned u třech operátorů, zatímco loňský Pixel 6a nabízeli jen dva japonští operátoři.
Google Pixel 7 Pro – videorecenze
Popularitu Pixelů v Japonsku (na průzkum Counterpoint Research jako první upozornil androidauthority.com) zapříčinila, že se zde paradoxně prodalo více smartphonů této značky než na domácím (americkém) trhu. Konkrétně v Japonsku došlo k distribuci 34 % všech vyexpedovaných Pixelů, zatímco v USA to bylo „pouze“ 31 %. Mohla by se obdobná situace opakovat i na jiných trzích, třeba včetně toho českého, rozhodne-li se Google zavést oficiální podporu? O vaše názory se můžete podělit v komentářích pod článkem.