Mnozí uživatelé si pod pojmem tablet často automaticky vybaví iPad od Applu. Je pravdou, že právě americký výrobce v segmentu tabletů dosáhl vůbec největšího úspěchu a v současné době produkuje hned čtyři různé řady svých iPadů. Nejnovější zpráva agentury CIRP informuje, kterým řadám se daří vůbec nejlépe. Ačkoliv by se mohlo zdát, že oblibě se budou těšit dostupnější modely, například se zajímavým poměrem cena/výkon, není tomu tak.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku, tedy v období od dubna do června 2024, se ze 43 % na prodeji všech iPadů podílela prémiová řada iPad Pro. Pomyslnou druhou příčku drží základní řada iPad s 35% podílem. S výrazným odstupem jsou pak iPady Air s 12% podílem na celkových prodejích. Vůbec nejmenší zájem je o nejmenší iPady mini, které dosahují pouze 10% podílu. Ihned tak vyvstává otázka, zda například do budoucna Apple řadu nejmenších tabletů kupříkladu nezruší, a to právě z důvodů nízkého zájmu ze strany zákazníků. Vše však ukáží až nejbližší roky, kdy přijde čas na obměnu.
Při porovnání s loňským obdobím je zřejmé, že obliba iPadů Pro spíše mírně roste, a to na úkor modelů Air a mini. Klasické iPady si drží identický podíl mírně nad hranicí třetiny celkových prodejů. I tato čísla pak mohou naznačit, jaké modely budou pro Apple důležité a které řady naopak mohou zůstat na okraji zájmu výrobce.