Ach ta „reklamština“
OBĚD ZDARMA!*) (*Při nákupu pohonných hmot nad 3 000 Kč). Takové reklamní poutače občas vidíme u českých benzínek a motorestů. Inu proč ne, každá oblast má svá marketingová specifika. Jenže nadnárodní mobilní operátor není benzínová pumpa. Nebo by alespoň neměl být.
Neomezená data*) tak sice přitáhnou pozornost, ale stejně tak způsobí rozčarování. Zvláště pak pro ty, kteří si pamatují, jak Vodafone ve svých spotech proti reklamštině mohutně bojoval.
Proč to dělat jednoduše?
Vzpomínáte na devadesátá léta? Cena za hovor se lišila podle toho, jestli voláte do vlastní, nebo do cizí sítě. Pevné linky mohly být tarifikovány další sazbou. Pak jsme tu měli také ceny ve špičce a mimo špičku, ale noční období mohlo být zpoplatněno jinak než to víkendové. A do toho jste si mohli objednávat spoustu balíčků jako třeba „víkendové noční hovory zdarma“. Říci v takové situaci, kolik vás bude stát následující hovor, vyžadovalo mentální schopnosti Rain Mana.
Důvod je jednoduchý – v takovém zmatku tahá zákazník vždy za kratší konec. A zde je konec kratší ještě o ten fakt, že minutu hovoru si umí představit každý. Ale co je to kilobajt a kolik jich měsíčně spotřebujete na to či ono (a jestli by tedy nebyl lepší nějaký počítaný tarif), to je otázka pro Rain Mana sedícího u Excelu.
Internet je jen jeden
Jak vypadá vaše běžná aktivita na internetu? Vyřizujete e-maily, odpočíváte při tom na webu, nakonec se odhodláte a nahrajete svou práci na FTP, pak Skypujete s kamarádem, který vám doporučí novou hru, tu si hned stáhnete přes digitální distribuci a hned se pustíte do hraní její on-line části. Ani chvíli u toho nepřemýšlíte, jaké síťové protokoly používáte nebo na jakém portu to všechno běží.
Síťová neutralita je skvělá, i když o ní nemá většina uživatelů internetu ani ponětí. Vodafone si dobře pohlídal, aby byl z obliga, ale pohybuje se na hraně. Stejně na hraně bude i život uživatele takovéhoto tarifu. Přistupuji ke své sociální síti pomocí správného klienta? Otevírá se video ještě v něm, nebo už v jiné aplikaci? Pokud jste si před každým kliknutím na odkaz ochotni klást podobné otázky, pak jste ready na neomezená data.
At je to jak chce, clanek by mel obsahovat vlastne jednu vetu v zaveru ..... tyhle "pasy" jsou na hovno, je to blbost a jen tahani prachu z lidi, co propadli z matematiky.
Ostatne je vtipne, ze znamemu jako soukrome osobe vodafone nabidl neomezene volani a 3GB dat za 320kc/mesicne, coz neni zas takova bida. Ja mam za 260kc/mesicne jen 2GB dat a je to firemni tarif s minimalnim mesicnim plnenim 20k. Uprimne uvazuju, ze bych presel na svuj vlastni, tech 60kc mesicne me nezabije a firemni tarif ma znatelne omezeni v nemoznosti spravovat cisla kazdym koncovym uzivatelem. Kdyz se chce, tak to jde. Zajimalo by me, jak tam funguje to stredisko zakaznickych sluzeb. Jednomu nabidnou za 320, jinemu za 600 .... pak se divi, ze lidi utikaji k virtualum. Kazdopadne ty nove predstavene vodafone "pasy" jsou megavysmech.