Svět sociálních sítí začíná čím dál více ovlivňovat čínská aplikace TikTok, která se veze na vlně obrovské popularity napříč celým světem. Pokud ji už sami nepoužíváte, mohli jste o ni v posledních týdnech slyšet zejména v souvislosti s možným zákazem na trhu v USA. Důvodem má být napojení mateřské společnosti ByteDance na komunistickou čínskou vládu a možné předávání citlivých uživatelských dat.
Uživatele tento spor vzešlý od amerického prezidenta Donalda Trumpa však nechává zatím zcela chladnými. Svědčí o tom statistiky sensortower.com. Dle nich se TikTok v srpnu stal celosvětově vůbec nejstahovanější neherní aplikací. Řečí čísel šlo v srpnu o 63,3 miliónu instalací do chytrých telefonů. Meziročně se jedná o 1,6% nárůst. Nejvíce se v srpnu TikToku dařilo v Indonésii, která se podílela 11 % na celkovém počtu stažení, a Brazílii s 9 %.
Nejstahovanější neherní aplikace v srpnu 2020
Celkově | Google Play Store | AppStore |
---|---|---|
1. TikTok | 1. TikTok | 1. TikTok |
2. ZOOM | 2. ZOOM | 2. Snack Video |
3. Facebook | 3. YouTube | 3. Facebook |
4. Instagram | 4. Instagram | 4. Google Meet |
5. WhatsApp | 5. WhatsApp | 5. ZOOM |
6. Google Meet | 6. Facebook | 6. Instagram |
7. Snack Video | 7. Messenger | 7. WhatsApp |
8. Messenger | 8. Gmail | 8. Messenger |
9. Snapchat | 9. Google Maps | 9. Snapchat |
10. Telegram | 10. Netflix | 10. MX TakaTak |
Pro TikTok jde o skvělá čísla, a to především na zmíněných trzích. Doposud se totiž nejvíce prosazoval v Indii, Turecku a USA. Jasně se ukazuje, že jeho popularita není ohraničena na konkrétní trhy, právě díky tomu mu zatím nijak neubližuje probíhající kauza. Nejde jen o nejistotu v USA, ale také o zákaz v Indii. Po celém světě aplikaci TikTok aktivně každý měsíc využívá 689 miliónů uživatelů. Pakliže by se TikToku podařilo vymanit z aktuálních problémů, má jednoznačně našlápnuto stát se aplikací s miliardovou uživatelskou základnou.
Na dalších pozicích žebříčku nejstahovanějších neherních aplikací se umístil Zoom. Dále už vidíme jasnou dominanci Facebooku a jeho různých aplikací, díky čemuž je zcela zřejmé, proč hodlá americká společnost čím dál více prosazovat Instagram. Právě ten je aktuálně největší konkurencí TikToku, především po nasazení nové funkce Reels s krátkými videi.