Oblast wearables je skutečně široká a neustále se rozrůstá, chytré hodinky a náramky jsou však mnohými stále považovány za její stěžejní část. Právě v této oblasti se přitom velmi dobře daří společnosti Apple, jejíž Apple Watch nabízí v mnoha provedeních se zaměřením na uživatele, kteří za hodinky nechtějí příliš utrácet, střední vlnu, ale také ty, kterým nevadí si připlatit za prémiové materiály a třeba i speciální sportovní funkce. Společnost International Data Corporation (IDC) vydala zajímavou analýzu trhu zaměřenou na „nositelnosti na zápěstí“, tj. chytrými hodinkami a náramky, sledující období prvního tři čtvrtě roku 2024. Celkem se vyexpedovalo 139 milionů kusů, což značí meziroční pokles 1 %, avšak v Číně došlo k meziročnímu vzrůstu o 20,1 % a vyexpedovalo se zde 45,8 milionu jednotek. Z toho je i patrné, jak důležitý čínský trh je a také to vysvětluje výsledky této analýzy.
V níže přiložené tabulce můžeme vidět pětici největších výrobců, mezi nimiž figuruje Apple, Huawei, Xiaomi, Samsung a BBK, specializující se na čínský trh, konkrétně na oblast dětských chytrých hodinek. Vítězem sledovaného období pak překvapivě není Apple, který bývá zpravidla jedničkou, nýbrž Huawei, který uvedl novou řadu Huawei Watch GT5 a také Huawei Watch D2 se schopností měření krevního tlaku, což mu značně pomohlo.
Apple uvedl rovněž povedené Apple Watch 10, u kterých oceníte ještě lepší displej, ale především výrazně rychlejší nabíjení v kombinaci s jejich tradičními přednostmi, jako je systém, parádní haptická odezva či velká obrazovka s praktickým poměrem stran, tudíž se na ní vměstná více informací. Podle odborníků však Apple Watch musí přinést větší míru inovace, aby se jim dařilo mezi zákazníky lépe. Trojkou je pak Xiaomi, které uvedlo například náramek Xiaomi Band 9 a také Xiaomi Watch S.
Na stránkách IDC se dále dozvíme, že společnosti Samsung se dařilo díky uvedení Galaxy Watch FE, náramku Fit3, ale také sportovních hodinek Galaxy Watch Ultra a klasické řady Galaxy Watch7.
Společnost | Objem Q1 až Q3 2024 | Podíl na trhu Q1 až Q3 2024 | Objem Q1 až Q3 2023 | Podíl na trhu Q1 až Q3 2023 | Meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
Huawei | 23,6 | 16,9 % | 16,3 | 11,6 % | 44,3 % |
Apple | 22,5 | 16,2 % | 25,8 | 18,4 % | -12,8 % |
Xiaomi | 20,5 | 14,7 % | 16,2 | 11,5 % | 26,5 % |
Samsung | 11,5 | 8,3 % | 9,3 | 6,6 % | 24,3 % |
BBK | 7,8 | 5,6 % | 6,2 | 4,4 % | 25,9 % |
Ostatní | 53,2 | 38,2 % | 66,7 | 47,5 % | -20,3 % |
Celkem | 139,0 | 100,0 % | 140,5 | 100,0 % | -1,0 % |
Xiaomi opět zklamalo a náramky bez funkčních plateb považuji za odpad. Je pak jedno jaký to je výrobce.