Bublanina, domácí bezová šťáva nebo třešňová marmeláda – ale také piňakoláda, matcha nebo drink Mimosa. Letní vyhledávací trendy na Googlu letos jasně ukazují, že Češi stále milují domácí klasiku, ale zároveň se nechávají inspirovat zahraničními chutěmi a aktuálními gastro trendy.
Nejvyhledávanější recepty letošního léta
- Recept bublanina (+1020 %)
- Třešňová marmeláda recept (+890 %)
- Tvarohové knedlíky recept (+490 %)
- Meruňkový kompot recept (+440 %)
- Třešně recepty (+430%)
Na špičce žebříčku se letos s obrovským nárůstem hledanosti (+1 020 %) objevila bublanina, následovaná bezovou šťávou a třešňovou marmeládou. V kuchyni bodují i tvarohové knedlíky, meruňkový kompot nebo pečený čaj. Češi ale nevaří jen z nostalgie – rostoucí popularita nápojů jako Limoncello spritz, Aperol, Mimosa nebo návrat nízkokalorického koktejlu Skinny bitch ukazuje chuť experimentovat a užívat si letní atmosféru naplno.
Letní trendy ve vyhledávání nápojů
- Bezová šťáva recept (+720 %)
- Ledová káva recept (+650 %)
- Pečený čaj recept (+290 %)
- Limoncello spritz recept (+270 %)
- Aperol (+240%)
Pomoc s inspirací dnes navíc nabízí i umělá inteligence. Nástroje jako Gemini Live umožní nahrát fotku dostupných surovin – třeba přebytečných cuket – a během chvíle nabídnou desítky receptů. A pokud narazíte na neznámou ingredienci, Google Lens ji dokáže okamžitě rozpoznat a poradit, co z ní připravit. Podle Googlu zpracuje tato vizuální funkce už přes 20 miliard dotazů měsíčně.
Nejvyhledávanější chlazené nápoje letošního léta
- Recept na studený kafe
- Recept na studený koktejl
- Zelený čaj studený recept
- Matcha nápoj studený recept
- Zelený čaj s ovocem studený recept
„Google Lens, tedy možnost vyhledávání z fotky, zpracuje každý měsíc přes 20 miliard vizuálních dotazů a patří mezi nejrychleji rostoucí typy vyhledávání vůbec,“ říká Alžběta Houzarová, mluvčí Googlu.
Nejvyhledávanější koktejly letošního léta
- Drink mimosa (+120 %)
- Cuba libre cocktail (+90 %)
- Piňakoláda (+90 %)
- Margarita (+70 %)
- Skinny bitch cocktail (+60 %)
Češi tak evidentně i v horkých měsících zůstávají kreativní – kombinují domácí recepty, sezónní plody a technologie, které jim pomáhají vařit chytřeji, rychleji a s chutí. Děláte to tak také? Budeme rádi, když nám dáte vědět v komentářích pod článkem.

