Společnost Huawei zveřejnila výroční zprávu za rok 2019, v níž se můžeme dozvědět více o hospodářských výsledcích. Jak si vlastně poradil druhý největší výrobce smartphonů na světě s dlouhodobou nepřízní americké vlády?
Celkové tržby v roce 2019 dosáhly 858,8 miliard čínských jüanů (více než 3,01 bilionů korun), což představuje meziroční nárůst o 19,1 %. Čistý zisk pak činí 62,7 miliard jüanů (zhruba 220 miliard korun). „Rok 2019 byl pro Huawei mimořádný. Navzdory enormnímu vnějšímu tlaku jsme rozvíjeli a s mimořádným úsilím vytvářeli hodnoty pro naše zákazníky. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom si zasloužili jejich respekt a důvěru, stejně jako respekt a důvěru našich partnerů po celém světě. Naše podnikání zůstává nadále velmi stabilní,” uvádí Eric Xu, předseda představenstva, Huawei.
Tržby společnosti Huawei v oblasti řešení pro operátory dosáhly v roce 2019 výše 296,7 miliard jüanů (1,04 bilionů korun), což představuje meziroční nárůst 3,8 %. Společnost Huawei ve spolupráci s operátory na celém světě vybudovala pro usnadnění dalšího komerčního šíření a podporu inovativního využívání 5G společná inovační centra pro 5G technologie. Základnové stanice RuralStar dokážou efektivně řešit problémy s pokrytím v odlehlých oblastech. Tato řešení se používají ve více než 50 zemích a regionech a zajišťují mobilní internet pro více než 40 milionů lidí žijících v odlehlých oblastech.
Globálně si Huawei jako svého partnera pro digitální transformaci vybralo více než 700 měst a 228 firem zařazených do žebříčku Fortune Global 500. Společnost Huawei v roce 2019 představila svoji výpočetní strategii s cílem kultivovat úrodnou půdu pro rozkvět inteligentního světa. Jako součást této strategie společnost představila nejvýkonnější procesor pro umělou inteligenci (AI) na světě, Ascend 910, a počítač pro trénink AI, Atlas 900.
Rovněž aktivity společnosti Huawei v oblasti produktů a služeb pro spotřebitele nadále rostou. Celkový počet prodaných chytrých telefonů v průběhu roku 2019 dosáhl 240 milionů. Společnost také informovala o dalších pokrocích ve vývoji ekosystému pro snadné využívání AI se zapojením osobních počítačů, tabletů, chytrých hodinek a chytrých obrazovek. Tržby Huawei v oblasti produktů a služeb pro spotřebitele meziročně vzrostly o 34 %.
„Podnikatelské prostředí bude i v budoucnu náročné. Potřebujeme dále zlepšovat konkurenceschopnost našich výrobků a služeb, podporovat otevřenou inovaci a vytvářet větší přidanou hodnotu pro zákazníky a celou společnost. Je to jediná cesta, jak se můžeme chopit historických příležitostí, které přináší digitální a inteligentní transformace jednotlivých odvětví, a zachovat tak výrazný růst v dlouhodobém horizontu,” dodává Eric Xu.