Intel svou technologii RealSense už propaguje a nabízí nějako dobu zejména jako doplněk pro notebooky a tablety, které s příslušným hardwarem umí velmi snadno rozpoznat uživatele před obrazovkou a například vymazat pozadí bez nutnosti zelených klíčovacích ploch. Technologie, která umí snímat hloubku prostoru a orientovat se v něm, však byla dosud spíše exotickou vychytávkou, která tak trochu předběhla dobu a nebylo pro ní moc praktického využití. Až doteď.
Intel totiž chce nyní tuto svou technologii využít v odvětví virtuální reality a vypadá to na perfektní kombinaci. Jen málo virtuálních realit na trhu totiž implementuje také monitorování uživatele v prostoru. A ty, které to umí, k tomu využívají snímače rozmístěné různě po místnosti. To je případ třeba HTC Vive, v současnosti nejlepší virtuální reality. Oproti tomu koncept virtuální reality od Intelu žádné takové snímače nepotřebuje, brýle se orientují v prostoru dokonale samy jen pomocí RealSense. To je ohromná deviza a zjednodušení kompletního VR zážitku. Člověk si přinese domů brýle, zapojí do počítače a může se přenést do jiných světů a pohybovat se v nich. Žádné měření a příprava místnosti nebo rozmisťování senzorů.
Teoreticky je možné se pohybovat po neomezeně velkém prostoru, třeba na fotbalovém stadionu. Bylo by však potřeba mít v batohu s sebou výkonný herní notebook, aby člověk nebyl omezen délkou kabelu. Je však jen otázkou času, kdy dostatečného výkonu dosáhnout i mobilní telefony. Kamery dokonce snímají i vaše ruce a promítají je přímo do virtuální reality, kde můžete interagovat s předměty. Podobně to nabízí i Oculus Rift a my jsme to před rokem na Computexu také vyzkoušeli.
Prototyp brýlí s RealSense technologií pro Intel vyrobil Haier a Intel brýle na tiskové konferenci na CES Asia 2016 i předvedl. Orientace hráče v prostoru byla opravdu bezchybná a technologie vypadá skutečně slibně. Doufáme, že se brzy dočkáme jejího reálného nasazení. Nepochybně by prospěla k rychlejšímu a snadnějšímu rozšíření virtuálních realit, které by nepotřebovaly další složitá zařízení pro monitorování pohybu hráče v prostoru.