Zřejmě každému bylo někdy špatně v dopravních prostředcích, typicky v autě či ještě častěji v autobusu. I proto je zásoba Kinedrylu na nejrůznější dětské výlety něčím, co by neměl opomenout žádný učitel či rodič. Nevolnost během cestování však může být také problém dospělých, kdy si právě z tohoto důvodu mnoho lidí nemůže komfortně číst během cestování v autobuse či automobilu. A Google se rozhodl, podobně jako nedávno Apple, s tímto problémem zatočit.
Na úvod je vhodné zmínit důvod všech zmíněných problémů. Nevolnost během cestování, tzv. kinetóza, je totiž způsobena protichůdnými signály od smyslových orgánů, což může vyvolávat v lepším případě „jen“ nevolnost a v nejhorším případě i zvracení.
A právě na bázi „přechytračení“ smyslových orgánů (konkrétně nesoulad mezi vestibulárním systémem a vizí) funguje i nová vychytávka, na kterou upozornila rozborka APK redaktorů Android Authority.
Na přiloženém videu lze pak zahlédnout, jak aktivovaná funkce vypadá, respektive bude vypadat, neboť oficiálně dostupná není a v tuto chvíli dochází k jejímu testování. Po jejím spuštění se na displeji objeví několik menších teček, které se pohybují zároveň s tím, jak detekuje pohyb telefon, respektive senzory v něm. Funkce přitom již nyní dokáže automaticky detekovat, že se uživatel nachází v autě, avšak automatické spuštění lze zároveň vypnout. Pohyb zmíněných teček je pak v souladu s pohybem vozidla, díky čemuž necítí uživatel nevolnost.
Podobný princip využívá již nějakou dobu také virtuální realita v autobomilech, konkrétně Holoride, kterou jsme poprvé vyzkoušeli již na veletrhu CES v roce 2019, viz naše dojmy ze zážitku, o kterém jsme vás informovali na fDrive.cz. „Elektromobil Audi e-tron kroužil velmi svižně po závodní dráze a často měnil směr. Ve virtuální realitě jsme se mezitím ocitli v kosmické lodi a společně s Tony Starkem a Strážci galaxie ničili nepřátelské lodě. Hra přitom skutečně rychle a zajímavě reagovala na změny směru a rychlosti a zážitek byl o třídu výše než při statickém hraní, nebo i při hraní na pohyblivých křeslech či lavicích. Zde totiž máte skutečně pocit pohybu, což se jinak plně nasimulovat nedá. Nejvíce jsem se obával nevolnosti, která při cestování není vzácností a u virtuální reality se také může objevit. Zde však bylo vše v pořádku a žádnou nevolnost jsem necítil, a to ani při poměrně razantních změnách rychlosti či směru jízdy,“ uvedl Martin Pultzner.