Znáte to nejspíš také: zadáte do vyhledávače Google nějaký komerční produkt, načež je „celý internet zaplaven“ inzeráty na toto téma. V takové situaci je zvláště pak pro méně zkušené nebo ostražité uživatele nenaletět na nějaké nekalosti. Z určitého úhlu pohledu se jim totiž může zdát, že měli štěstí a narazili na obchod, kde zrovna mají výprodej.
Google jako by na svém blogu mezi řádky přiznával, že není schopen nebo i ochoten kontrolovat každého zadavatele reklamy. Místo toho tuto odpovědnost nechává na svých uživatelích a nově jim k tomu dá i lepší nástroje.
Ještě letos v USA a příští rok v dalších 90 zemích bude možné rozkliknout podrobnosti reklamy a zjistit, kdo si ji objednal a jaké inzeráty zveřejnil za posledních 30 dní. Bude tak skutečně jasné, jestli „ruší sklady“, nebo to jenom předstírá. Stejně tak by se mělo předejít situacím, kdy se někdo jiný vydává za známou značku a jen trochu upravil její název.
Google tak zjednoduší proces, kterým se můžete proti podobným podvodům bránit dnes. Bezpečnostní experti doporučují zkontrolovat vlastníka domény, kam inzerát vede. Kombinace nedávné registrace a exotické země znamená v drtivé většině případů podvod.