Se zajímavou statistikou přišla agentura Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), která se blíže podívala na prodejní podíly jednotlivých modelů Applu za poslední tři roky. Americký výrobce už po mnoho let sestavuje svou hlavní modelovou linii ze čtyř modelů. Nejlevnější iPhone SE (2022) v průzkumu nebyl zahrnut. Možná vás překvapí, jak se prodejní podíly jednotlivých modelů výrazně liší.
V posledních třech letech drží stabilní zhruba 25% podíl nejvybavenější iPhone s přídomkem Pro Max. Vůbec nejlépe si však vede základní iPhone, jehož prodejní podíly někdy i výrazně přesahují 40 % a je tak vůbec nejprodávanějším modelem z nabídky Applu. Pomyslnou třetí příčku třímá iPhone s přídomkem Pro, který dosahuje přibližně pětinového prodejního podílu.
Ve sledovaném tříletém období došlo k jedné zásadní změně. Apple definitivně zrušil iPhone Mini a nahradil jej verzí Plus, která láká větším displejem. Zpětně se ukazuje, alespoň řečí prodejů, že šlo o dobrý krok. Zatímco v roce 2022 dosáhl iPhone Mini jen 7% prodejního podílu, iPhone Plus si vede přeci jen lépe a letos drží již 13% podíl, přičemž tento jeho podíl oproti loňsku mírně narůstá.
Apple tak může být spokojen, protože uživatelé po vyloženě malém iPhonu nikterak neprahnou a z prodejního hlediska se mu vyplatilo změnit strategii. Ačkoliv verze Plus po verzi Mini převzala pomyslnou štafetu v podobě nejhůře prodávaného iPhonu.