Společnost ČEZ Distribuce svým zákazníkům nově nabízí možnost vyřizovat záležitosti spojené s energiemi pomocí mobilní aplikace Proud. Ta umožňuje například samoodečet elektřiny, zadávání online požadavků produktů a služeb, také informuje o plánovaných odstávkách a poruchách. Aplikace má především usnadnit zákazníkům komunikaci se společností. Ke stažení je v Google Play a AppStore.
„Proud je jedním z velkých milníků v rámci digitalizace naší společnosti a posouvá nás opět o krok blíž v současné, snadné a přehledné komunikaci s našimi zákazníky. Pokračuje tak inovace naší společnosti, kdy do roku 2025 investujeme do moderních digitálních technologií více než 23 miliard korun,“ říká Martin Zmelík, generální ředitel ČEZ Distribuce. Mezi hlavní funkce nové aplikace Proud | ČEZ Distribuce patří například samoodečet. Ten má význam hlavně nyní, v době energetické krize a častých výkyvů cen. Zákazník tak má možnost mít zcela pod kontrolou spotřebu elektřiny v jednotlivých odběrných místech, což mu může pomoci zvládnout toto složité období.
Aplikace Proud ve své první generaci nabídne 7 základních funkcí:
- Přehled spotřeby a další informace o odběrném místě
- Informace o odstávkách a poruchách
- Samoodečet elektřiny
- Notifikace v případě odstávek, poruch nebo změn stavu požadavku
- Možnost nahlásit poruchu nebo zadat požadavek včetně fotografií a GPS
- Kontakty a možnost komunikace přímo z aplikace
- Sledování stavu řešených záležitostí
- Snadné přihlášení a registrace
Přihlášení a registrace do aplikace je jednoduchá. Stačí zadat EAN (18místné číslo, které slouží k identifikaci odběrného místa – naleznete jej na faktuře) a telefonní číslo, na které přijde potvrzovací SMS kód. Další rozšíření funkcionalit aplikace bude probíhat na základě zájmu a potřeb zákazníků.
No, to spárování mi naštěstí nefungovalo, takže Google nebude mít přehled o mé spotřebě elektřiny a já budu nadále používat Můj ČEZ na webu.