Stánek nVidie je poměrně malý, hlavní plochu zabírají propagační stojany s Tegrou 4 a Tegrou 3, a u stěny za sklem září světly nasvícený referenční telefon s Tegrou 4, a také už zmiňovaný Project Shield. Na nás už čekali zástupci nVidie, kteří nám poté Project Shield ukázali ve speciální místnosti postavené na stánku pro novinářská dema.
NVIDIA Project Shield – první pohled z MWC
Velký, lehký, výborně padnoucí do ruky
Co mě překvapilo jaké první? Velikost. Project Shield je větší, než se z tiskových fotografií zdá, ale vzhledem k velikosti překvapí relativně nízká hmotnost a výborně padne do ruky. Je to ostatně herní ovladač s displejem, takže bychom nic jiného než perfektní ergonomii neočekávali.
TIP: přečtěte si naše představení nVidia Project Shield
Celý přístroj je plastový, s výjimkou horního krytu, takzvaného Shieldu (odtud název zařízení), který u těla drží jen za pomocí magnetů a paciček, a který bude možno snadno vyměnit a svůj Shield si tak personalizovat. Celkově působí Shield dost plastově, nějaký exkluzivní pocit, která jsem trochu očekával, se nedostavil.
Zadní strana obsahuje slot pro microSD kartu, mini-HDMI konektor a microUSB konektor. K těmto konektorům je trochu horší přístup, když je displej otevřený, vždy je lepší Shield zavřít.
Nyní nastal čas Shield otevřít a užít si zábavu. Displej s rozlišením 1280x720 pixelů je uložen na šířku a lze jej otevřít do jakékoliv polohy, což je pro pohodlné hraní důležité. Maximální úhel otevření je zhruba 150 stupňů, do roviny displej rozhodně nedáte.
Čistý Jelly Bean a brutální výkon
Pod displejem nalezneme veškeré herní ovladače, které se ovládají stejně, jako na kterýchkoliv ovladačích ke konzolím. Navíc tu jsou ale tlačítka pro ovládání systému Android (domeček a šipka zpět) a také velké tlačítka nVidia, kterým se spouští herní nabídka. Nacházejí se zde i dva reproduktory se speciální technologií pro hlubší basy. Jako ozvučnice slouží vnitřní rám zařízení a nutno uznat, že zvuk opravdu není špatný.
Dokud se tlačítka nVidia nedotknete, lze ovládat klasický, zcela čistý Android 4.2.1 Jelly Bean. Kuriozitou je, že systém bere Shield jako „tablet“. Dotykové ovládání displeje není zcela pohodlné, je nutno se natahovat přes základnovou desku s ovladači. Většinu času ale stejně budete hrát hry, využívat ovladače a na displej sahat příliš nebudete. Systém je výborně odladěný a plynulý. K dispozici je pouze Wi-Fi připojení. Verze Shieldu se SIM kartou se, jak nám sdělili přímo vývojáři, zatím nechystá.
To hlavní je ale hraní. Čipset nVidia Tegra 4 ohromí 72 grafickými jádry a oproti předchozí generaci se výkon výrazně zvýšil. To dovolilo například poprvé použít realistické stíny, které ve hrách vrhají například postavy samy na sebe nebo dokonalejší částicové efekty a odlesky, výborně vypadající motion blur. Díky silnějšímu CPU lze rovněž ve hrách počítat například dokonalejší chování vln a tak podobně. My jsme vyzkoušeli několik Tegra 4 her a grafika a plynulost byly jedním slovem perfektní. Shield se tak možná brzy stane ultimátním herním zařízením.
Je libo hrát hry pro PC? Není problém
Velmi zajímavé je streamování her z počítače s grafickou kartou GeForce s jádrem Kepler. Stačí na počítači spustit klient, který proskenuje nainstalované hry dostupné ke streamování a v podstatě okamžitě lze pak začít hru streamovat přes Wi-Fi na Shield. Při kvalitním připojení jsou prodlevy neznatelné. Vývojáři nám tvrdili, že jsou prodlevy dokonce menší, než u konzolí Xbox 360 s bezdrátovými ovladači.
Nvidia Shield dorazí na trh ve druhém čtvrtletí, nejdříve na severoamerický trh. Dostupnost na dalších trzích uvedena nebyla. V České republice bychom Shield mohli očekávat, pokud vůbec, dle našeho názoru nejdříve na podzim 2013. Cena ještě sdělena nebyla ale dle vyjádření zástupců nVidie jsme pochopili, že budou chtít mít ze Shieldu spíše více rozšířené herní zařízení, které nebudou srážet zbytečně vysokou cenou. Shield je každopádně hodně zajímavé zařízení, které by mohlo vytvořit novou kategorii výrobků. Jsme tak hodně zvědaví na cenu.