Kvalita fotoaparátů v mobilních telefonech značky Sony je obvykle předmětem bouřlivých diskusí. I přesto, že má japonský výrobce ve svém portfoliu divizi věnující se samostatným fotoaparátům, nikdy v souboji se svými rivaly nedosáhl na zlato. Vzadu jej držela jak absence moderních technologií, tak i samotná kvalita snímků. Mezi lidmi se hodně spekulovalo o tom, proč vedoucí výrobce mobilních snímačů nedokáže plně využít jejich potenciál. A jak se ukazuje v rozhovoru, který trustedreviews.com poskytl Adam Marsh, Senior Manager pro Globální Marketing, mnohé spekulace nebyly daleko od pravdy.
V rozhovoru, který se věnoval především fotografickým schopnostem nové Xperie 1, přiznal, že podmínky pro spolupráci uvnitř tak velké firmy nebyly vždy ideální. „Někdy nám tým pracující na fotoaparátech Alpha nechtěl poskytnout určité věci, protože se obávali, že by pak mobily uměly totéž, co jejich produkty za 3 000 dolarů,“ přiznává Marsh konkurenci mezi jednotlivými odděleními.
Podobnému přístupu už by nyní měl být konec, protože ignorovat upadající důležitost klasických fotoaparátů na úkor fotomobilů už si nikdo nemůže dovolit. Prvním krokem kupředu jsou personální změny, které prosadil Kenichiro Yoshida, CEO Sony. Ten přesunul Kimio Makiho z pozice šéfa oddělení Digital Imaging do pozici šéfa Sony Mobile. Výsledkem má být těsnější spolupráce mezi týmy, jejíž plody bychom mohli ochutnat už při focení se zmiňovanou Xperií 1.
Jako první bychom se podle Marshe měli dočkat záležitostí, které jsou čistě softwarové. „Pokud umí něco naše Alpha a je to softwarová záležitost, pak není důvod, aby se to nemohly naučit i telefony,“ komentuje vývoj. Rovněž je v běhu výrazné vylepšení odstraňování šumu. Podle Marshe jejich současné telefony nejdříve převedly data ze snímače do formátu JPEG a teprve potom aplikovaly algoritmy na odstranění šumu. Výsledek nebyl vždy dokonalý. Od poslední generace Xperií to však telefony budou dělat přímo ve formátu RAW. S tím souvisí fakt, že tato hrubá data dostane k dispozici i uživatel.
Sony se dále nechce vydávat cestou zbytečného navyšování rozlišení, které vypadá dobře akorát v propagačních materiálech. „Trojice 12megapixelových snímačů nám poskytne lepší výsledky než jeden 48megapixelový. Navíc bychom kvůli problémům s pamětí přišli o možnost natáčet video s 960 FPS.“
Nejsme jako oni
„Nejsme jako Samsung, nejsme jako Huawei. Naše produkty se nemusejí líbit všem,“ poodhaluje Marsh firemní filozofii, „chceme se zaměřit na lidi, kteří hledají něco jiného. Našimi prioritami nyní bude kvalitní displej (díky technologiím Bravia) a kvalitní fotoaparát (zásluhou technologií Alpha).“
Tiež by nezaškodilo keby svoje vlajkové modely začali predávať max. do mesiaca od predstavenia, a nie o 3/4 mesiace neskôr. Dostupnosť a marketing sú tiež hlavnými dôvodmi nízkych predajných čísel.