Vývoj přenosu čísla za 4 dny stál desítky milionů korun

5

Nový systém pro přenos mobilního čísla stál desítky milionů a stovky hodin práce specialistů. Podle Asociace provozovatelů mobilních sítí má několikanásobně větší kapacitu než starý systém, z velké části je automatický a také prý mnohem bezpečnější.

APMS logo

Mobilní operátoři od září spouští systém, který v plném vytížení umožní přenést až 150tisíc mobilních čísel týdně mezi jednotlivými poskytovateli mobilních služeb. To vše si vyžádalo vývoj zcela nového technického zázemí v řádu desítek milionů korun a stovky hodin práce specialistů.

„Starý způsob umožňuje přenos maximálně 5 000 čísel denně a budou v něm dobíhat objednávky na přenesení založené před 1. zářím. Od 1. září se bude kapacita nového systému postupně navyšovat, takže v době vypnutí starého systému bude nový systém umožňovat přenos až 30.000 čísel, a to každý pracovní den v týdnu,“ informuje prezidentka Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) Michaela Renčínová.

Mobil.cz 99mobile Tesco Mobile ČR
Zkrácení přenosu mobilních čísel se logicky týká nejen hlavních síťových operátorů z APMS, ale také virtuálů, kteří v jejich sítích působí

Vysoký standard služby má podle Asociace garantovat Kodex, který všechny mobilní operátory a poskytovatele na trhu zavazuje dodržovat jednotná pravidla přenosu čísla. Jen tak je možné zajistit, aby proces přenosu mobilního čísla během čtyř dnů fungoval bezpečně a bezchybně.

Tip: přečtěte si také článek - ČTÚ: Aukce kmitočtu pro sítě LTE vyhlášena

„Kodex vznikal na půdě Asociace několik měsíců a odráží mimo jiné vysoké pracovní nasazení jednotlivců i ochotu operátorů domluvit se na dodržování pravidel, která přitom výrazně zvyšují konkurenční prostředí na trhu. Musíme si uvědomit, že zákazník má právo měnit poskytovatele kolikrát chce, a tak může teoreticky během jednoho měsíce vystřídat i několik poskytovatelů,“ říká Michaela Renčínová.

Podle Asociace by měl být nový proces zároveň daleko bezpečnější pro zákazníky a méně náchylný k chybám lidského faktoru. Kvůli krátké době přenosu mobilního čísla musel být celý proces maximálně automatizován. Při přípravě procesu byla právě bezpečnost pro zákazníky na prvním místě, jelikož mobilní telefonní číslo mnoho z nás využívá i jako autorizační prostředek pro mnoho aplikací od zabezpečení až po bankovnictví.

Diskuze ke článku
Ondřej Kalman
Ondřej Kalman
Nezbývá než dodat, že vývoj byl tak drahý, protože původní systém byl zfušovaný a neodpovídal žádným evropským normám, ale protože to "nějak fungovalo", tak to náš milovaný ČTÚ neřešil.
sy35
já bych se zeptal čím se český trh liší od jiných, že se něco muselo vyvíjet a nemohlo nakoupit hotové řešení?
Péťa
Protože jim přestali platit operátoři za přehlížení vysokých cen, tak se museli nabalit jinde.
fero
Myslím, že je to dobrá věc. Už bude hodně jednoduché přejít jinam tak se budou muset operátoři i víc starat o zákazníka.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze