dTest chce výhodnější tarif pro všechny. Tedy alespoň pro ty, kteří projeví zájem na stránkách projektu Chcivýhodnějšítarif.cz. K dnešnímu datu se na stránkách registrovalo již více než 100 tisíc zájemců. Z jejich požadavků vytvořil dTest různé tarifní balíčky, které dnes hodlal v aukci nabídnout operátorům. Objemově nejmenší tarif bude obsahovat 100 volných minut, 50 volných SMS a možnost dokoupení základního datového balíčku v objemu 50 MB. Nejštědřejší tarif bude zahrnovat 9 999 volných minut, stejné množství textových zpráv a datový balíček v objemu 2 GB. Bohužel se dnešní aukce operátoři nezúčastnili, naopak neziskovou organizaci dTest obvinili.
Základem obvinění má být fakt, že se na celé akce chce dTest obohatit. Za každého získaného zákazníka pro mobilního operátora požaduje dTest podle operátorů provizi ve výši měsíčního paušálu a také informace o klientech. dTest to odmítá, peníze, které by získal z vypsané aukce, chce využít na úhradu kampaně. Aukce vypsané dTestem se ani jeden z velkých operátorů nezúčastnil.
„Navržená pravidla spolupráce mají za cíl generovat zisk pro dTest, nikoli veřejně deklarovanou ochranu spotřebitelů. V praxi by uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků, omezení hospodářské soutěže na trhu a dokonce povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech,“ shrnula reakci operátorů mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. „V ochraně osobních dat nikdy nebudeme upřednostňovat obchodní zájmy před zájmy svých zákazníků. Z tohoto důvodu jsme navrženou obchodní spolupráci s dTestem striktně odmítli," dodala.
Podle mluvčí dTestu Vandy Jarošové jde o snahu velkých operátorů poškodit dTest a jeho kampaň. „Vzhledem k tomu, že naše snaha zajistit touto cestou spotřebitelům lepší mobilní služby za méně peněz se u těchto operátorů nesetkává právě s pozitivní reakcí," podotkla. dTest podle ní negeneruje žádný zisk a provize od vítězných operátorů má posloužit k úhradě nákladů na kampaň. Případný přebytek peněz chce vložit do dalších aktivit dTestu, například do bezplatné spotřebitelsko-právní poradny, připomínkování důležitých zákonů nebo vydávání publikací.
Tarify navržené dTestem podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové pomíjejí aktuální stav na trhu a popírají i to, co tvrdil sám dTest ve své aktuální mediální kampani. „Koncoví zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby jako automatickou složku tarifu. Tarify dTestu naopak základní objem dat vůbec neobsahují a mají pouze možnost dokoupení dat. Takováto nabídka by podle našeho názoru odpovídala stavu trhu před mnoha lety,“ dodala.
Souhrnné výsledky z dnešní aukce hodlá dTest zveřejnit v úterý.
Zdroje: ceskenoviny.cz, dtest.cz