Vodafone každoročně vydává Zprávu o udržitelném podnikání. Obsáhlý dokument podrobně rozebírá, jak firma naplňuje své závazky v nefinančních oblastech. Vedle ekologie je to také sociální zodpovědnost a všeobecně udržitelné podnikání.
Zpráva se chlubí hlavně tím, že i přes stále rostoucí objem přenesených dat se operátorovi daří snižovat uhlíkovou stopu. Pozitivní vliv technologií na snižování dopadu lidské činnosti na životní prostředí je neoddiskutovatelný, a to i v řeči čísel. Například pomocí řešení internetu věcí loni Vodafone přispěl k úspoře 25 804 tun oxidu uhličitého u svých zákazníků, což je meziroční nárůst skoro o pětinu. Tato řešení pomáhají snižovat spotřebu energií, chytře spravovat budovy nebo vozový park a v neposlední řadě také městům efektivněji, levněji a šetrněji svážet komunální odpad.
Není překvapením, že objem dat přenášených v mobilní síti Vodafonu dlouhodobě roste, mezi lety 2017–2022 stoupl dokonce o 864 % a jen v uplynulém roce pak o dalších 38 %. Množství emisí CO2 na jednotku dat Vodafone přitom snížil o 26 %. Celkovou spotřebu elektrické energie se podařilo snížit o 3 %, a to zejména díky důrazu na energetickou efektivitu, konkrétně například nasazení chytré správy Citrix serverů.
Největší uhlíkovou stopu tak operátor nezanechává při provozu infrastruktury, ale u provozu vozového parku. Operátor proto přemýšlí, jak jeho využívání omezit a postupně přechází na hybridní a plně elektrický pohon. Do roku 2028 by se ve Vodafonu mělo jezdit výhradně elektromobily.
Udržitelná společnost
Strategie udržitelnosti se ale zdaleka nevěnují jen životnímu prostředí, velmi důležité jsou rovné šance pro každého. Interní statistiky říkají, že ve středním managementu Vodafonu v uplynulém fiskálním roce působilo 41 % žen (oproti 37 % v roce předchozím), v nejvyšším managementu pak byly ženy zastoupeny ze 40 %. Firma celkem zaměstnávala 2 304 lidí.
K větší inkluzi pomáhá také možnost pracovat flexibilněji. Před dvěma lety Vodafone zavedl revoluční změnu a výrazně rozšířil možnosti práce na částečný úvazek pro všechny pozice. Této možnosti už využívá 21 % nováčků, kteří od té doby do firmy nastoupili, a výrazně stoupla obliba part-time úvazků u mužů. Ze všech nováčků na part-time zhruba 28 % tvoří právě muži, což je meziročně o osm procentních bodů více.
Vodafone sází na flexibilitu dlouhodobě a nabízí těm, kteří nemohou nebo nechtějí pracovat pět dní v týdnu, i další možnosti. Řešením je pro ně například zhuštěný pracovní týden, tedy režim, kdy člověk například čtyři dny v týdnu pracuje 10 hodin a pátý už má zkrátka „odpracováno“. Další možnosti pak mají ve Vodafonu lidé s dětmi. Mohou čerpat například 16 týdnů plně placené dovolené pro druhého z rodičů.