Ke svým mobilním telefonům si čím dál častěji pořizujeme i další doplňky, které lze nazvat prodlouženou rukou smartphonu. V rámci kategorie wearables, tedy nositelné elektroniky, kam se řadí chytré hodinky a chytré náramky, se výrobcům daří. Ukazuje to nejnovější statistika agentury IDC, která přináší přehled prodejů výrobců za 3. čtvrtletí roku 2019.
Výrobce | dodávky za 3Q 2019 (mil.) | tržní podíl v 3Q 2019 | dodávky za 3Q 2018 (mil.) | tržní podíl v 3Q 2018 | meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
1. Apple | 29,5 | 35,0 % | 10,0 | 23,0 % | + 195,5 % |
2. Xiaomi | 12,4 | 14,6 % | 7,4 | 17,1 % | + 66,1 % |
3. Samsung | 8,3 | 9,8 % | 3,2 | 7,4 % | + 156,4 % |
4. Huawei | 7,1 | 8,4 % | 2,3 | 5,4 % | + 202,6 % |
5. Fitbit | 3,5 | 4,1 % | 3,5 | 8,0 % | + 0,5 % |
Ostatní | 23,8 | 28,1 % | 16,9 | 39,0 % | + 40,4 % |
Celkem | 84,5 | 100 % | 43,4 | 100 % | + 94,6 % |
V tabulce můžeme vidět, že celý trh s nositelnou elektronikou výrazně posiluje, na čemž se samozřejmě svezla drtivá většina výrobců. Z první pětice se prodeje meziročně zlepšily zcela všem , byť pátému Fitbitu jen symbolicky. Největší skok zaznamenal čtvrtý Huawei, který meziročně zvýšil prodeje o více než 200 % a dotírá na bronzový Samsung. Jihokorejský výrobce však díky 156% zlepšení může být též spokojen. Celému segmentu nadále vládne Apple, který třímá více než třetinový podíl a meziročně se mu prodeje zvýšily o téměř 200 %. Světovou dvojkou je vcelku pohodlně Xiaomi.