Mnozí jistě zaznamenali náš článek, který se soustředil na první betaverzi systému iOS 26. Nejskloňovanější novinkou je nový designový jazyk Liquid Glass (nebo snad Liquid Gl(ass)?), který se vám buď líbí, nebo ne – jak už tak u Applu bývá dobrým zvykem. Pravdou je, že první betaverze trpěla mnohými nedokonalostmi, nejčastěji se zmiňoval problém s čitelností Oznamovacího centra a Ovládacího centra – tekuté sklo bylo přeci jen moc průhledné, kontrastní a jasné, výsledkem tak byla špatná čitelnost. Vzhledem k tomu, že se jednalo o první beta verzi, daly se problémy očekávat, reakce testujících však Apple zřejmě vyděsila natolik, že různé opravy dorazily opravdu brzy – druhá betaverze přichází zhruba po 14 dnech.
My jsme se tak zaměřili především na srovnání, které si můžete prohlédnout na následujících screenshotech. Apple zapracoval na kontrastu, v některých případech snížil jasnost a naopak zvýšil úroveň rozmazání pozadí. Výsledek? Čitelnější prostředí, které připomíná tak trochu „zamlžené tekuté sklo“. Bude zajímavé sledovat, kde a hlavně kdy Apple najde vhodný kompromis mezi efektním pojetím a dobrou čitelností – nějaký čas na to ještě má, minimálně tedy čas letních prázdnin.
Srovnání první (vlevo) a druhé betaverze (vpravo) iOS 26












