Takto vypadá iPhone v autě: vyzkoušeli jsme Apple CarPlay

7

Počet automobilek na elektronických veletrzích stále narůstá, což znamená zvýšenou pozornost ostatních výrobců, kteří se s nimi snaží navázat spolupráci. Proto není divu, že mnoho automobilek na CES v Las Vegas ukazovalo nové systémy Apple CarPlay a Android Auto. My jsme vyzkoušeli obě novinky, které ještě letos nalezneme v prvních nových automobilech. Dnes se podíváme na systém od Applu.

Zapomeňte na Mirrorlink nebo proprietární systémy pro propojení mobilů a aut. V roce 2015 totiž do ostrého provozu vstoupí oba systémy k propojení mobilu s autem – Apple CarPlay i konkurenční Android Auto. My jsme na stánku Hyundai na veletrhu CES v Las Vegas vyzkoušeli oba systémy a mohli jsme je tak poměrně detailně porovnat. Jako první přichází na řadu Apple CarPlay.

Apple CarPlay – první pohled z CES 2015

Po připojení telefonu kabelem se na palubním systému objeví ikonka pro spuštění Apple Car Play, který tedy nijak nenahrazuje systém automobilky, pouze ho doplňuje. Pro připojení je opravdu nutné použít kabel, přes Bluetooth to vzhledem k vysokému datovému toku není možné. Po klepnutí na ikonku se poté objeví již známé Apple ikonky, reprezentující jednotlivé aplikace. Mezi nimi se pak můžete dotykem pohybovat a spouštět jednotlivé funkce, telefon můžete mít s vypnutým displejem někde odložený.

Apple CarPlay

Prostředí je maximálně jednoduché a k dispozici jsou jen základní volby. Nečekejte stejné rozložení, jaké máte na telefonu, uvidíte jen pár ikonek. Ani notifikační centrum nebo další podobné funkce nejsou k dispozici, a to proto, aby vás nic od řízení nerozptylovalo. Vlevo se zobrazuje vždy čas, signál a tlačítko pro návrat na domovskou obrazovku tak, jako na telefonu. Nutno uznat, že některé nabídky působí graficky poněkud zastarale a Google nabízí hezčí grafiku a celkové ovládání, animace i reakce na dotyk jsou rovněž u Googlu lepší, Apple je ale přehlednější

Prostředí Apple CarPlay

Důraz je kladen na používání hlasu, takže pomocí Siri můžete vytáčet čísla nebo diktovat zprávy, přepnout se můžete ale i na procházení kontaktů dotykem. K dispozici jsou i mapy a navigace, ale zde Apple vzhledem k úrovni svých map příliš nezaujme a Google jasně vede. K dispozici sice je 3D navigace, ale po stránce funkcí nebo bodů zájmů na tom Apple není dobře a ani zobrazení není tak přehledné, jako u Googlu. Samozřejmostí je pak hudební přehrávač a v systému se objevují také certifikované aplikace třetích stran s podporou pro Apple CarPlay – například iHeart Radio, Spotify nebo Sticher, které pak mají zcela shodné prostředí. Nutno ale říci, že jsou dost pomalé. Všechny aplikace nějak souvisí s hudbou, jiný druh aplikací zatím dostupný není.

Apple Car Play lze ovládat i bez dotykového displeje, takže i automobilky, jejichž auta dotykový systém nemají (například Audi nebo Mercedes), mohou CarPlay použít bez ořezávání funkcí. Zadávání textu je ale méně pohodlné.

Podporu Apple CarPlay zařadí do své nabídky vybrané automobilky během letošního roku. Příkladem může být Volkswagen, Audi, Volvo nebo právě Hyundai. Podporu ale oznámily prakticky všechny hlavní automobily, od Fiatu přes Mercedes až po Subaru. Kompletní přehled naleznete na stránkách Applu.

Diskuze ke článku
Petr
Takže pár hnusných pomalých aplikací z 90% zaměřených na hudbu. Hotová revoluce. Tohle bych táhl na výstavu možná jako garážová firma, určitě ne kdybych byl Apple.
Michal
S trochou šikovnosti to samé zvládnu s iPhonem připevněným na palubní desce včetně kvalitní (stáhlé) GPS, přehrávání filmů, písniček, čtení internetu, videa z youtube... Pro mě v tuhle chvíli zbytečnost.
iCrazy
To se po iOS 8 vytáhl Apple zas s další pěkně zasekanou sra*kou. Navíc v česku, kde jedete jak po bitevním poli je obtížné ovládat za jízdy něco dotykově.
Grom51
Apple ? a co slovo o tom, že to běží na QNX od Blackberry ?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze