T-Mobile tiskovou zprávu uvádí tak, že rok 2019 byl bezesporu rokem mobilních dat, když v prvních měsících roku několikrát vylepšil svou nabídku v této oblasti (např. sdílením dat v Magentě 1 či speciální předplacenkou pro příležitostné dataře). V průběhu roku pokračoval: přišlo Neomezené léto a operátor následně uvedl nové generace tarifů, která nabízí maximální flexibilitu při kombinování hlasových a datových složek, včetně těch neomezených. Výsledkem těchto aktivit se průměrná cena mobilního GB pro zákazníky T-Mobile meziročně snížila o téměř 50 % z 312 Kč na 157 Kč, přičemž uživatelé programu Magenta 1 v průměru platí ještě méně: 95 Kč/GB.
Operátor dále pokračoval v zavádění celostátní optické sítě, rozvíjel rodinné nabídky v Magentě 1 a v prosinci oznámil své plány na výstavbu prvního 5G kampusu v ČR. Úspěchem je pro něj také to, že v nezávislém testování umlaut (původně P3), jež již potřetí mobilní síť T-Mobile vyhlášena jako nejlepší v ČR. Počet mobilních zákazníků dosáhl téměř 6,3 milionu, 320 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 149 000 některou z televizních služeb. Celkové tržby společnosti dosáhly 28,3 miliardy.
„Na loňský rok můžeme být hrdí: nejenže se nám podařilo změnit český mobilní datový trh, ale také jsme posílili naše postavení v oblasti služeb pro firemní zákazníky a na fixním trhu,“ komentuje José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „V roce 2020 chceme dále podporovat digitalizaci Česka, zejména dalšími investicemi do celoplošné optické sítě a aktivitami v oblasti 5G.“
Zákazníci: jednička v mobilu, rostoucí fix
Mobilní služby: K 31. prosinci 2019 využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků. Rozdělení mezi zákazníky se smlouvou a předplacené karty zůstává víceméně stejné: 65 % základny tvoří smluvní zákazníci. Počet machine-to-machine (M2M) SIM karet meziročně vyrostl o 61 000 na 500 000.
Pevné širokopásmové připojení: V roce 2019 využívá pevné služby (xDSL, Pevný internet vzduchem, Pevný internet do zásuvky) 320 000 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 27,5 %.
TV: IPTV či satelitní TV služby T-Mobile používá téměř 149 000 zákazníků (nárůst o 63 000 ve srovnání s rokem 2018).
Data, data, data
Počet minut volání a textových zpráv odeslaných v síti T-Mobile zůstává posledních pár let stabilní, na rozdíl od spotřeby datové, která významně roste. Celkový objem dat přenášených prostřednictvím konvergovaných služeb (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 82 % na více než 314 000 TB. Data přenášená v mobilní síti (mobilní data a Internet bez drátu) dosáhla téměř 100 000 TB.
Výsledky komentuje Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic: „Neomezené léto nabídlo zákazníkům možnost surfovat beze strachu, přineslo nám zajímavá data o jejich chování a pomohlo nám vytvořit novou generaci tarifů včetně neomezených datových balíčků. Nadšená reakce zákazníků prokázala, že naše strategie je nejen odvážná, ale i správná.“
Digitalizace péče o zákazníka
Zákaznickou spokojenost T-Mobile zvyšuje také pomocí aplikace Můj T-Mobile, již ke konci roku využívalo téměř 1,2 milionu zákazníků (51,5 % všech uživatelů chytrých telefonů/téměř čtvrtina všech uživatelů), kteří si spravují více než 1,5 milionu služeb. Mezi nejocěňovanější vlastnosti patří podle operátora jasný přehled o spotřebě a platbách, snadný způsob platby, počet speciálních nabídek nebo soutěží.
Stáhnout Můj T-Mobile
Finanční ukazatele
V roce 2019 dosáhly celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru 28,3 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 3,8 %. Podrobně si můžete finanční ukazatele prohlédnout v tabulce níže:
Finanční ukazatele (v tisících) | 2018 | 2019 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Zákazníci mobilní služby | 6 188 | 6 265 | + 1,2 % |
- Tarifní | 3 999 | 4 091 | + 2,3 % |
- Předplacené karty | 2 189 | 2 173 | - 0,7 % |
- M2M zákazníci z celkového počtu | 439 | 500 | + 13,9 % |
Noví zákazníci – mobilní služby | 11 | 77 | n/a |
- Tarifní | 145 | 92 | - 36,6 % |
- Předplacené karty | - 135 | - 115 | n/a |
- M2M noví zákazníci z celkového počtu | 43 | 61 | + 41,9 % |
Zákazníci – fixní broadband | 251 | 320 | + 27,5 % |
Zákazníci TV | 86 | 149 | + 73,3 % |
Finanční ukazatele (v milionech) | Celkové tržby | 27 231 | 28 267 | + 3,8 % | EBITDA – integrované služby | 11 441 | 11 946 | + 4,4 % |