T-Mobile v roce 2019: průměrná cena za GB meziročně klesla o 50 %

4
T-Mobile v roce 2019:  průměrná cena za GB meziročně klesla o 50 %
  • Celkové tržby dosáhly 28,3 miliardy Kč
  • T-Mobile má téměř 6,3 milionu zákazníků

T-Mobile tiskovou zprávu uvádí tak, že rok 2019 byl bezesporu rokem mobilních dat, když v prvních měsících roku několikrát vylepšil svou nabídku v této oblasti (např. sdílením dat v Magentě 1 či speciální předplacenkou pro příležitostné dataře). V průběhu roku pokračoval: přišlo Neomezené léto a operátor následně uvedl nové generace tarifů, která nabízí maximální flexibilitu při kombinování hlasových a datových složek, včetně těch neomezených. Výsledkem těchto aktivit se průměrná cena mobilního GB pro zákazníky T-Mobile meziročně snížila o téměř 50 % z 312 Kč na 157 Kč, přičemž uživatelé programu Magenta 1 v průměru platí ještě méně: 95 Kč/GB.

Operátor dále pokračoval v zavádění celostátní optické sítě, rozvíjel rodinné nabídky v Magentě 1 a v prosinci oznámil své plány na výstavbu prvního 5G kampusu v ČR. Úspěchem je pro něj také to, že v nezávislém testování umlaut (původně P3), jež již potřetí mobilní síť T-Mobile vyhlášena jako nejlepší v ČR. Počet mobilních zákazníků dosáhl téměř 6,3 milionu, 320 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 149 000 některou z televizních služeb. Celkové tržby společnosti dosáhly 28,3 miliardy.

Na loňský rok můžeme být hrdí: nejenže se nám podařilo změnit český mobilní datový trh, ale také jsme posílili naše postavení v oblasti služeb pro firemní zákazníky a na fixním trhu,“ komentuje José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „V roce 2020 chceme dále podporovat digitalizaci Česka, zejména dalšími investicemi do celoplošné optické sítě a aktivitami v oblasti 5G.

Zákazníci: jednička v mobilu, rostoucí fix

Mobilní služby: K 31. prosinci 2019 využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků. Rozdělení mezi zákazníky se smlouvou a předplacené karty zůstává víceméně stejné: 65 % základny tvoří smluvní zákazníci. Počet machine-to-machine (M2M) SIM karet meziročně vyrostl o 61 000 na 500 000.

Pevné širokopásmové připojení: V roce 2019 využívá pevné služby (xDSL, Pevný internet vzduchem, Pevný internet do zásuvky) 320 000 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 27,5 %.

TV: IPTV či satelitní TV služby T-Mobile používá téměř 149 000 zákazníků (nárůst o 63 000 ve srovnání s rokem 2018).

Data, data, data

Počet minut volání a textových zpráv odeslaných v síti T-Mobile zůstává posledních pár let stabilní, na rozdíl od spotřeby datové, která významně roste. Celkový objem dat přenášených prostřednictvím konvergovaných služeb (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 82 % na více než 314 000 TB. Data přenášená v mobilní síti (mobilní data a Internet bez drátu) dosáhla téměř 100 000 TB.

Výsledky komentuje Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic: „Neomezené léto nabídlo zákazníkům možnost surfovat beze strachu, přineslo nám zajímavá data o jejich chování a pomohlo nám vytvořit novou generaci tarifů včetně neomezených datových balíčků. Nadšená reakce zákazníků prokázala, že naše strategie je nejen odvážná, ale i správná.

Digitalizace péče o zákazníka

Zákaznickou spokojenost T-Mobile zvyšuje také pomocí aplikace Můj T-Mobile, již ke konci roku využívalo téměř 1,2 milionu zákazníků (51,5 % všech uživatelů chytrých telefonů/téměř čtvrtina všech uživatelů), kteří si spravují více než 1,5 milionu služeb. Mezi nejocěňovanější vlastnosti patří podle operátora jasný přehled o spotřebě a platbách, snadný způsob platby, počet speciálních nabídek nebo soutěží.

Stáhnout Můj T-Mobile

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Finanční ukazatele

V roce 2019 dosáhly celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru 28,3 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 3,8 %. Podrobně si můžete finanční ukazatele prohlédnout v tabulce níže:

Finanční ukazatele (v tisících) 2018 2019 Meziroční změna
Zákazníci mobilní služby 6 188 6 265 + 1,2 %
- Tarifní 3 999 4 091 + 2,3 %
- Předplacené karty 2 189 2 173 - 0,7 %
- M2M zákazníci z celkového počtu 439 500 + 13,9 %
Noví zákazníci – mobilní služby 11 77 n/a
- Tarifní 145 92 - 36,6 %
- Předplacené karty - 135 - 115 n/a
- M2M noví zákazníci z celkového počtu 43 61 + 41,9 %
Zákazníci – fixní broadband 251 320 + 27,5 %
Zákazníci TV 86 149 + 73,3 %
Finanční ukazatele (v milionech)
Celkové tržby 27 231 28 267 + 3,8 % EBITDA – integrované služby 11 441 11 946 + 4,4 %
Diskuze ke článku
Blue Sun
No jo, vašnosti, voni ta dáta dávaj skoro zadarmó, taková je to charita. Kemrová nemá co žrát a o výkendech musí pomáhat na infolince....
Carda
Nudlovirus je všude.
pikatchu
a prumerny plat je 28 tisic... ale kdo to v praxi ma ? ne diky, tyhle prumery apod., to je k prdu.
Slabota tmobile
Zrovna tmobile ma u nas na prerovsku vypadek lte minimalne 4x denne. O kolisajicim signalu nemluve. Testovano posledni mesic u dvou ruzne bydlicich uzivatelu. Vodafone bezi super, jeste testu o2 a pak budu muset uz poridit nejaky tarif s daty, kua ale je to furt predrazene

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze