Statistiky prozrazují nárůst využívání mobilních aplikací

2

Nejnovější report z dílny Ericssonu: „Komunikace ve světě aplikací“ se zaměřil na způsob, jakým využíváme mobilní aplikace. Zároveň ukazuje, jak bude vypadat jejich budoucnost a zda se technologie budou rozvíjet stále stejným tempem jako dnes. Zpráva je postavená na výzkumu analytických dat ze zařízení uživatelů z Indie, Japonska, Jižní Koreje, Velké Británie a USA.

Aplikace

I když smartphony nabízí širokou škálu možností využití – zábavu, pracovní aplikace, hry, fotografie a mnoho dalších, stále zůstává dominantou aktivní komunikace. Víc jak 30 % času stráveného se smartphonem tvoří nějaká forma komunikace – hlasová komunikace, okamžité zprávy, internetové hlasové služby, emaily či sociální sítě. Z pohledu datové služby vykazují komunikační aplikace vyšší závislost na využívání mobilního širokopásmového připojení, protože jsou v nepřetržitém „zapnutém“ režimu.

Primární poznatky

  • 30 % času, který trávíme se smartphonem v ruce nám zabírá používání komunikačních aplikací
  • komunikační aplikace jsou na mobilních zařízeních neustále zapnuté, proto mají vyšší nároky na kvalitní mobilní připojení
  • kultura a jazyk mají vliv na způsob, jakým si osvojujeme a využíváme komunikační aplikace

„Zjistili jsme, že 40 až 50 % datové spotřeby komunikačních aplikací využívá mobilní datové připojení, ale například u videa toto číslo dosahuje pouze 20 %,“ říká Swetleena Swain z Ericsson ConsumberLab. Zpráva také poukazuje na to, že kulturní a jazykové dispozice mají vliv nejen na způsob komunikace, ale i na způsob osvojování komunikačních aplikací. Uživatelé smartphonů ve Velké Británii a USA více telefonují, zatímco Japonci a Jihokorejci preferují textové zprávy a používají lokální komunikační aplikace.

Aplikace

Podle studie zájem roste i o vizuální aplikace jako Pinterest či Instagram, které v posledním roce zaznamenaly výrazný nárůst. Rostoucí popularita Snapchatu také dokazuje, že zejména mladší uživatelé preferují vizuální „appky“ s širšími možnostmi v oblasti ochrany soukromí. Studie zaznamenala pokles ve využívání Facebooku mezi mladšími spotřebiteli, kteří nechtějí, aby jejich rodiče viděli obsah, který sdílejí.

Výzkum se také soustředil na budoucí formy komunikace, jako je například komunikace s nositelnými technologiemi a roboty. Podle výzkumu Ericssonu v desítce světových velkoměst polovina uživatelů chytrých telefonů věří, že v nejbližším roce se mainstreamem stanou inteligentní asistenti, kterých se můžeme ptát na rady nebo je požádat o rezervaci stolu v restauraci. Zbývá jen sledovat, jak se tento předpoklad odrazí v reálném životě.

Zdroje: Tisková zpráva Ericsson

Diskuze ke článku
Pastor
Je statisticky dokázáno,
že slunce vyjde každé ráno,
a i když je tma jako v ranci,
noc nemá celkem žádnou šanci.

Statistika nuda je,
má však cenné údaje,
neklesejme na mysli,
ona nám to vyčíslí.
oxymorón
"Rostoucí popularita Snapchatu také dokazuje, že zejména mladší uživatelé preferují vizuální „appky“ s širšími možnostmi v oblasti ochrany soukromí." :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze