Označení Galaxy je s námi již více než deset let, ostatně originální Samsung Galaxy byl představen již v roce 2009, a pro mnohé se stalo toto slovo synonymem pro telefony Samsung, podobně jako iPhone pro smartphony značky Apple. Podle nejnovějších informací se však tyto zavedené pořádky mohou brzy změnit.
Just in: According to reports from Korean media, Samsung is studying the possibility of creating a new brand to separate the premium segment from the Galaxy brand.
— Jukanlosreve (@Jukanlosreve) October 29, 2024
Podle dostupných informací Samsung aktuálně zvažuje nové označení pro prémiové telefony, které by se tak i svým „brandem“ odlišovaly od ostatních, méně prémiových modelů. V současnosti totiž nesou označení Galaxy prémiové ohebné smartphony i vlajková řada Galaxy S, ale také nejlevnější zástupci série Galaxy A, která startuje již na nižších jednotkách tisíc korun. Zákazníci tak logicky „Galaxy“ nevnímají jako prémiovou značku.
Nejnovější informace korelují s dřívějším vyjádřením zástupce společnosti, Lee Young-heem (vedoucím globálního marketingu společnosti Samsung Electronics), který uvedl, že existuje tolik produktů Galaxy, že zákazníci očekávají nové označení, jakmile dojde k nějakému zásadnímu (inovativnímu) zvratu. Nápad přijít s novým označením je podobný prémiové podznačce automobilů Genesis, která spadá pod Hyundai, což je další významná jihokorejská společnost.
Důvodem ke změně brandu má být také preference mladých zákazníků, kteří dávají přednost iPhonům před konkurenčními značkami, a to například nejen v USA, ale také v Jižní Koreji. Podle průzkumu „2024 Korean Adult Smartphone Use Survey“ zpracovaného společností Gallup Korea v červenci letošního roku odpovědělo 64 % respondentů ve věku 20 let (18 až 29 let), že používají iPhone. V případě ženských respondentů ve věku 20 let, se jednalo dokonce o 75 % uživatelek iPhonu. Nepřímo se tak jedná o další důkaz toho, jak silný je brand společnosti Apple a jak velký dopad může mít na konkurenci.