Lenovo Vibe P1m

Lenovo Vibe P1m

Hezké, chytré a s dlouhou výdrží

Střední třída mnohdy znamená hodně muziky za málo peněz. Tohoto motta se snaží co nejvíce držet nové Lenovo VIBE P1m, které za částku jen nepatrně přesahující 5 000 Kč nabízí kvalitní displej, silnou baterii, povedené prostředí nebo takřka maximální výbavu. Povede se Lenovu zatopit konkurenci?

Multimediální funkce: vše potřebné

Jak již víme, čtyřjádrový procesor zajistí plynulý chod i náročnějších her a omezovat vás bude až u opravdu nejnáročnějších her, kde může docházet k sekání. Mezi další multimediální funkce můžeme zařadit aplikace Hudba a Hudba Play, které vám poslouží jako hudební přehrávač. Alternativou je pak moderněji působící aplikace Hudba od Lenova. Pro video je zde přehrávač přímo od Lenova a také Video od Googlu. Přehrávač od Lenova se chlubí podporou všech různých formátů/kontejnerů včetně oblíbených XviD a AVI a bez problému si poradí i s českými titulky, což potěší. Vzhledem k poměrně velké úhlopříčce je sledování vašich oblíbených filmů a seriálů velmi pohodlné.

Nechybí ani standardně od Googlu předinstalovaná aplikace YouTube ke konzumaci zajímavých videí, integrovaná aplikace Galerie vám pak zase pomůže s jednoduchou editací pořízených snímků. K dispozici jsou i Fotky od Googlu, ty naopak oceníte v případě časté synchronizace mezi vícero zařízeními s operačním systémem Android, případně s PC. Multimediální výbavu završuje FM rádio s podporou RDS, kdy sluchátka plní roli antény.

Fotoaparát: tma je nepřítelem

Fotoaparát v Lenovu VIBE P1m dostal do vínku poměrně klasické rozlišení 8 megapixelů, automatické ostření i přisvětlovací LED diodu. Prostředí aplikace fotoaparátu je velmi přehledné a logicky dělené na všeobecné nastavení a možnosti pro fotografování a záznam videa. Nastavit si můžete expozici, hodnoty ISO, vyvážení bílé, kvalitu obrazu, HDR nebo zvuk uzávěrky. Nechybí ani režim Panorama nebo líbivé efekty.

Kvalita snímků je občas trochu vrtkavá, za což může pomalejší automatické ostření. Za dostatečného osvětlení jsou snímky poměrně ostré i barevně věrné. Základem je nicméně pevná ruka fotografa, na které výsledná kvalita stojí a padá. V horších světelných podmínkách, kdy ostření trvá automatice déle, se ale projeví, že telefon nikdy neudržíte zcela nehybně, čehož výsledkem jsou většinou rozmazané snímky. Typickým příkladem jsou noční snímky, které jsou krom toho také plné šumu. Pokud není ideální světlo, podobný problém vyvstává i s pořizováním makro snímků. V opačném případě jsou však makro snímky kvalitní.

Ukázkové fotografie

Ukázkové snímky

Čelní kamerka nabízí 5megapixelové rozlišení, ale kvalita je spíše podprůměrná. Hodí se tak především pro potřeby videohovorů. Selfie snímky pak kvalitou sotva postačují na obyčejné sdílení skrze sociální sítě.

Ukázkový snímek z čelní kamerky

Poměrně nemilé překvapení objevíte při záznamu videa. Navzdory tomu, že telefon bez problému přehraje Full HD, je totiž při nahrávání stropem už 720p. Na druhou stranu je kvalita videa v rámci dokumentárního využití plně postačující jak na displeji telefonu, tak pro prohlížení na monitoru počítače. Plynulost se blíží 30 snímkům za vteřinu, ostrost je dostatečná a video nepůsobí nijak trhaným dojmem. Opět však platí, že v noci na videu mnoho neuvidíte.

Lenovo Vibe P1m (testovací video) – 720p, 30 FPS