Není zřejmě lepší příklad digitalizace dnešního světa než postupná transformace hudebního, filmového a televizního průmyslu. Samotné streamování videa momentálně tvoří přes polovinu globálního internetového provozu . Digitální média se stávají důležitou součástí ekonomiky. Společnosti PayPal a SuperData v této souvislosti představují výsledky svého průzkumu ekonomiky digitálního zboží.
„Společnosti, které přes PayPal prodávají digitální zboží, a jejich zákazníci už berou digitalizaci jako samozřejmost. Rozhodli jsme se proto hlouběji rozebrat, co motivuje poptávku po digitálních produktech,“ komentuje Marcin Głogowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Jedním z klíčových faktorů, které vedou k rostoucí oblibě digitální zábavy, je pohodlí – 57 % českých zákazníků kupuje filmy nebo televizní seriály v digitální podobě proto, že při tom nemusejí opustit domov, 55 % oceňuje, že je mohou sledovat ihned, bez čekání.“
Různá zařízení, různý obsah, různé žánry
Češi nejsou na evropských trzích žádnou výjimkou – 72 % Evropanů dává přednost streamovacím službám před nákupem a stažením filmu či seriálu (mezi Čechy je to 54 %). Je důležité poznamenat, že Česká republika je sedmou zemí Evropské unie, pokud jde o dostupnost audiovizuálních služeb na vyžádání. Podle nedávné studie společnosti Statista by český trh s digitálními médii měl v letošním roce dosáhnout objemu až 201 milionů dolarů.
Jak si Češi vybírají platformu pro streamování? K hlavním kritériím patří množství dostupného obsahu (67 %), možnost přístupu z počítače (45 %) a uživatelské rozhraní (37 %). Nejpopulárnějším žánrem videoobsahu jsou v Česku komedie (78 % dotazovaných diváků uvedlo, že v posledních třech měsících nějakou viděli), akční filmy (58 %) a dramata (47 %).
PayPal se spojuje se službou HBO GO
Společnost PayPal se snaží stát v popředí digitální revoluce, a proto nyní své služby nabízí také na platformě HBO GO, která je vedoucí českou streamovací službou.
„Neustále sledujeme trendy mezi moderními zákazníky, kteří jsou v digitálním světě domorodci, a online zábava mezi nimi patří k nejvýraznějším. Proto máme velkou radost ze spolupráce s HBO,“ shrnuje Glogowski. „Zjistili jsme, že u všech nákupů digitálního zboží je důležitý způsob platby, zejména používá-li zákazník mobilní zařízení. Při placení za digitální média volí čtyři z pěti českých spotřebitelů způsob platby podle toho, jak snadno se používá. A do toho PayPal dokonale zapadá.“