O2 zvýšilo čistý zisk, daří se O2 TV a neomezenému volání z pevných linek

10

O2 se pochlubilo finančními a provozními výsledky za první pololetí roku 2016. Čistý zisk stoupl o necelých 10 %, celkově se dařilo O2 TV, kterou v součtu využívá více než 500 tisíc zákazníků, odezvu O2 zaznamenalo také v souvislosti s neomezenými tarify skrze pevnou linku. Operátor i nadále hodlá investovat do nových služeb, pořadů a dalších novinek.

Společnost O2 se pochlubila finančními a provozními výsledky za první pololetí roku 2016. Výsledky nejsou špatné, čistý zisk vzrostl, takže má O2 v plánu rozšiřovat svoji nabídku služeb. Nejdůležitější aspekty uplynulého pololetí a připravované novinky si lze shrnout v několika bodech.

  • počet zákazníků sledujících digitální televizi O2 TV přes internet a mobilní aplikaci se meziročně zvýšil dva a půl krát na téměř 300 tisíc. Dohromady s tradičním sledováním přes set top box tak počet sledujících O2 TV poprvé přesáhl půl milionu
  • počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil 2,5krát
  • pro své zákazníky O2 nakoupilo další exkluzivní sportovní obsah a v srpnu spustí nový kanál O2 TV Fotbal
  • zákazníci s novým neomezeným tarifem na pevných linkách, který využívá již výrazná většina domácností, provolají o 40 % minut více – celkově však počet zákazníků klesl o 14 %
  • v nedávno skončené aukci frekvencí O2 investovalo nejvíce ze všech operátorů. Pro své zákazníky nakoupilo více než polovinu dostupného spektra, aby pokrylo rostoucí spotřebu dat (meziročně o 80 % více)
  • díky rostoucímu zájmu zákazníků o nové služby a jejich historicky nejvyšší loajalitě vzrostl čistý zisk meziročně o 10 % na 2,552 miliard Kč
O2

O2 se podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk. Svou pozici společnost posílila v segmentu digitální televize O2 TV, mobilních dat a také na Slovensku. Pozitivní odezvu mezi zákazníky zaznamenala O2 u nového neomezeného tarifu pro volání z pevných linek.

„Neomezené volání z pevných linek do všech sítí, které nabízíme od začátku roku, si naši zákazníci oblíbili. Svědčí o tom skutečnost, že s novým tarifem volají o 40 % více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl dokonce o více než 200 %,“ říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: „Roste také obliba digitální televize O2 TV, kterou si za poslední rok pořídilo 35 tisíc nových zákazníků. Počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil 2,5krát.“

Nepřehlédněte:

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 30. červnu 2016 výše 4 898 000. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 1,4 % na 3 298 000. Jejich podíl na celkové bázi dosáhl úrovně 67,3 %, což představuje meziroční nárůst o 1,6 procentních bodů. Počet zákazníků předplacených služeb dosáhl výše 1 600 000. Díky rozvoji vysokorychlostní mobilní sítě a nabídce tarifů s navýšeným množstvím dat vzrostl meziročně datový provoz o 80 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 15 % na 1 672 000.

Více než 50 % telefonů v síti O2 již spadá do kategorie chytrých zařízení, každý čtvrtý přitom podporuje technologii 4G LTE. Počet zákazníků, kteří vlastní nejen LTE telefon, ale mají zároveň vyměněnou i SIM kartu za novou, která novou technologii podporuje, dosáhl ke konci března 661 000 a nadále stoupá.

Na nové tarify nabízející neomezené volání do všech mobilních i pevných sítí po celé ČR z pevné linky, které společnost představila v lednu 2016, přešla již většina všech domácností. Nabídku, díky níž již zákazníci nemusí počítat provolané minuty ani neplatí žádný poplatek za pronájem linky, si zákazníci oblíbili. O tom svědčí skutečnost, že s novými tarify volají o 40 % více. Celkový počet pevných linek dosáhl na konci června 760 000, což ovšem znamená 14% pokles z původní hodnoty 883 000 v minulém roce.

Finanční ukazatele

1H 2016 1H 2015 Meziroční změna
Provozní výnosy 18,223 miliard Kč 18,392 miliard Kč - 0,9 %
Celkové náklady 13,208 miliard Kč 13,531 miliard Kč - 2,4 %
EBITDA 5,053 miliard Kč 4,825 miliard Kč + 4,7 %
EBITDA marže 27,7 % 26,2 % + 1,5 p. b.
Čistý zisk 2,552 miliard Kč 2,325 miliard Kč + 9,8 %

Z provozních ukazatelů můžeme vyzdvihnout zvýšení počtu tarifních zákazníků o 1,4 %, úbytku předplacenkářů (- 5,5 %) a zvýšení průměrného výnosu ze zákazníka z 284 na 286 Kč.

Na Slovensku dosáhly celkové výnosy výše 3,208 miliard Kč, což představuje meziroční pokles o 0,6 % . Výnosy v eurech vzrostly o 1,2 % na 119 milionů EUR.

Zdroje: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
Tomáš
Ještě aby se těm podvodníkům nedařilo když lidem sami měněj tarify
Jab
Specifický český trh. Čti oligopol. https://m.youtube.com/watch?v=Jq5znnwr_m4
Luky
I vy dva hlapáčci. Jsem rád, že chudá lůza si po vyčerpání FUP již nebude moci dále bezplatně surfovat. TM a VF se jistě brzy přidají.
cot1122
Tady se prokazuje diletantství nejhrubšího zrna společnosti UPC, kde by si jeden řekl, že lidi co maj plný sídláky optiky od UPC, se přeci nikdy nemohou vrátit k ADSL, ale politika společnosti UPC je natolik diletantská, že každému cpala 100mbit (otázka kdo to potřebuje, UPC nezajímala) a konkurenci v podobě IPTV se zpětným shlédnutím 5let ignorovala. Tak bodejť by se O2 nedařilo. Mimochodem dodnes Vám UPC svou IPTV nenabídne bez jejich internetu. Prostě troubové!!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze