Francisco Jeronimo ze společnosti IDC vypustil informaci, že se za celý rok 2017 celosvětově prodalo pouze 850 tisíc smartphonů značky BlackBerry. Jde o poměrně nízké číslo, neboť většina konkurence se pohybuje v miliónových řádech. Například i Googlu, který své Pixely prodává vcelku omezeně, se podařilo za rok prodat bezmála 4 milióny kusů. Zástupci společnosti TCL, která značku BlackBerry vlastní, jsou však přesto spokojeni. Jak je to možné?
Odkoupením značky BlackBerry totiž TCL získalo i velmi cenné prodejní kanály a distribuční cesty. Zařízení pod značkou BlackBerry se tak běžně prodávají v 50 zemích po celém světě prostřednictvím více než 110 různých distributorů. Díky tomu jsou modely BlackBerry lidem na očích, a to je, zdá se, pro výrobce klíčové. Aktuálně zřejmě důležitější než samotná prodejní čísla.
Za spíše slabšími prodeji může vězet fakt, že mnoho potencionálních zákazníků netuší, že BlackBerry uzavřelo kapitolu s vlastním operačním systémem a přešlo na Android, který však zásadně upravuje a zabezpečuje. Na zákaznické osvětě bude muset výrobce zapracovat. Plány má totiž TCL poměrně velkolepé. Rádo by totiž uzmulo 3 až 5 % trhu s prémiovými smartphony, to jest s cenou nad 400 dolarů (přibližně od 9 tisíc korun výše). Aktuálně by to však znamenalo ročně prodat alespoň 10 miliónů kusů smartphonů značky BlackBerry a s ohledem na loňské výsledky je to meta značně vzdálená.
Zdroj: theverge.com, gsmarena.com