Xiaomi skrze Twitter oznámilo hospodářské výsledky za uplynulé 2. čtvrtletí roku 2020. Jde o velmi pěkný pohled, minimálně pro zástupce společnosti. Příjmy se dostaly na 7,7 miliard amerických dolarů, což je meziročně o 3,1 % více a o 7,7% více ve srovnání s prvním letošním kvartálem. Zisk Xiaomi vystoupal na 650 miliónů dolarů, meziročně se jedná o takřka 130% nárůst. Oproti prvnímu čtvrtletí roku 2020 je evidován nárůst o 108 %.
Čínský výrobce nadále primárně spoléhá na prodej chytrých telefonů, který se podařilo po koronavirové krizi znovu restartovat na drtivé většině trhů s výjimkou Indie. Prodeje se na většině trhů mimo Čínu s výjimkou Indie dostaly na 120 % ve srovnání s lednem 2020.
Povedený restart potvrzují i konkrétní čísla od canalys.com. Během 2. čtvrtletí letošního roku Xiaomi celosvětově dodalo 28,8 miliónů chytrých telefonů, čímž si udrželo pozici 4. největšího výrobce na světě. Před Xiaomi se s velkým odstupem nachází Apple, na páté příčce bychom našli Oppo. Xiaomi si velmi pochvaluje evropské trhy, kde se mu dlouhodobě daří. Meziročně si výrobce ve 2. čtvrtletí 2020 polepšil o téměř 65 %, v Evropě tak drží 16,8% tržní podíl.
Někdo by mohl namítnout, že se cenově agresivní Xiaomi prosazuje spíše na rozvojových trzích, avšak opak je pravdou. Značné úspěchy si Xiaomi připisuje v západní Evropě, kde dodávky chytrých telefonů meziročně vzrostly o 115,9 % a výrobce na západních trzích drží 12,4% tržní podíl. Dle agentury Canalys je Xiaomi vůbec nejprodávanějším výrobcem ve Španělsku, druhou příčku třímá ve Francii a čtvrtá pozice Xiaomi patří na německém a italském trhu.