O tom, že YouTube začalo před pár dny intenzivně blokovat programy zamezující přehrávání reklam, jsme vás již informovali. Nyní přichází engadget.com se zajímavými čísly. Podle jeho článku totiž několik aplikací pro blokování reklam tvrdí, že od chvíle, kdy YouTube začal zobrazovat varování lidem, kteří se pokoušejí sledovat videa se zapnutými blokátory reklam, odinstalovaly jejich produkty tisíce lidí.
Jednou z těchto společností má být AdGuard, která sdělila podrobnější informace pro Wired. Podle zástupců společnosti od 9. října odinstalovalo její rozšíření pro Chrome každý den více než 11 tisíc lidí, zatímco před zásahem YouTube bylo průměrem cca 6 tisíc odinstalací denně. Například 18. října si podle slov technického ředitele AdGuard, kterým je Andrey Meshkov, odinstalovalo aplikaci 52 tisíc uživatelů.Tweet níže pak ilustruje, že kroky YouTube určitě AdGuardu radost neudělaly.
It's not enough from the 🤡 pic.twitter.com/cyVp1blScb
— AdGuard (@AdGuard) November 3, 2023
Další společnost zabývající se blokováním reklamy, Ghostery, uvedla, že její uživatelská základna se v říjnu nezměnila, protože zaznamenala třikrát až pětkrát vyšší denní počet odinstalací i instalací současně. Zajímavější ale je, že podle společnosti více než 90 % jejích uživatelů, kteří vyplnili dotazník ohledně důvodů odinstalace produktu, uvedlo, že tak učinili proto, že nástroj již nefungoval na YouTube.
Kroky YouTube jsou ale logické. Reklamy na YouTube se stále více podílejí na celkových příjmech společnosti Google a pokud je vidět nechcete, můžete si snadno aktivovat předplatné YouTube Premium, jež vás reklam zbaví a přináší i další výhody. Stinnou stránkou může být, že předplatné aktuálně zdražuje, ovšem Česku se zvýšení ceny zatím vyhnulo.
Mimochodem, tenhle web si svou stupidní vyskakovací reklamou říká o blacklistovaní v digestu článků... Že to někomu nedojde, co je rozumná míra...
Dávejte si tady komerční sdělení. Youtube to tak může také dávat mezi doporučenými videy. To má smysl a alespoň to nutí zadavatele reklamy soustředit se i na informativní sdělení a ne jen na řvaní.
Za stávající situaci nemohou vaši čtenáři. Tak se prosím kroťte s psaním takových hloupých článků. Celý systém se musí změnit a jsme teď na rozcestí. Ale výsledek nebude opravdu to, že zlí čtenáři vypnou adblocky a budou měsíčně polykat stovky MB reklam. Nikdy bychom je ani nezapli, kdybyste se nedostali do svého potlache, kdy jsou reklamy všude a dostáváte tak za ně pár korun.
Schválně si experimentálně zkuste na měsíc zapnout anti adblock, jako to zkouší teď vaše přímá konkurence. O kolik vám reálně klesne počet čtenářů, kteří tak nebudou klikat ani na ty PR články. Protože máme možnost jít na stránky vaší zahraniční konkurence, jejichž měsíční prostředky jsou mimo vaše možnosti a obsah tak mají kvalitnější. Ještě jednou uživatelé internetu za stávající situaci nemohou. Vždyť už se nám mnohé stránky bez adblocku ani správně nenahrají. Jindy se dodatečně loadnou reklamy a zakryjí panely atp. Adblock není naše pohodlnost, kterou vás tyranizujeme. Je to nutnost v rámci zblázněného iracionálního systému.