Lidé se po zásahu YouTube ve velkém zbavují blokátorů reklam

7
Lidé se po zásahu YouTube ve velkém zbavují blokátorů reklam
Fotografie: Norwood Themes, unsplash.com
  • Uvádí to firmy, které vystavěly svůj business na blokování reklam
  • Reklam na YouTube se ale můžete zbavit i etickou cestou – prostřednictvím předplatného YouTube Premium

O tom, že YouTube začalo před pár dny intenzivně blokovat programy zamezující přehrávání reklam, jsme vás již informovali. Nyní přichází engadget.com se zajímavými čísly. Podle jeho článku totiž několik aplikací pro blokování reklam tvrdí, že od chvíle, kdy YouTube začal zobrazovat varování lidem, kteří se pokoušejí sledovat videa se zapnutými blokátory reklam, odinstalovaly jejich produkty tisíce lidí.

Jednou z těchto společností má být AdGuard, která sdělila podrobnější informace pro Wired. Podle zástupců společnosti od 9. října odinstalovalo její rozšíření pro Chrome každý den více než 11 tisíc lidí, zatímco před zásahem YouTube bylo průměrem cca 6 tisíc odinstalací denně. Například 18. října si podle slov technického ředitele AdGuard, kterým je Andrey Meshkov, odinstalovalo aplikaci 52 tisíc uživatelů.Tweet níže pak ilustruje, že kroky YouTube určitě AdGuardu radost neudělaly.


Další společnost zabývající se blokováním reklamy, Ghostery, uvedla, že její uživatelská základna se v říjnu nezměnila, protože zaznamenala třikrát až pětkrát vyšší denní počet odinstalací i instalací současně. Zajímavější ale je, že podle společnosti více než 90 % jejích uživatelů, kteří vyplnili dotazník ohledně důvodů odinstalace produktu, uvedlo, že tak učinili proto, že nástroj již nefungoval na YouTube.

YouTube
Zobrazená informace v případě, kdy uživatel chce na YouTube s blokací reklam

Kroky YouTube jsou ale logické. Reklamy na YouTube se stále více podílejí na celkových příjmech společnosti Google a pokud je vidět nechcete, můžete si snadno aktivovat předplatné YouTube Premium, jež vás reklam zbaví a přináší i další výhody. Stinnou stránkou může být, že předplatné aktuálně zdražuje, ovšem Česku se zvýšení ceny zatím vyhnulo.

Diskuze ke článku
Libor
Libor
To zní jako placený lobbing. Ve skutečnosti YT dosáhl toho, že používání AddBlockerů skokově narostlo. Já byl loajální vůči tvůrcům a nepoužíval je, ale stejně všichni říkají, že přímé příjmy od YT je jen malá část jejich příjmů (který většinou tvoří jejich sponzoři a affiliate akce). Došla mi s YT trpělivost, nyní sleduji vše co jde jinde a místo YT aplikace začínám používat Firefox s addblokerem.
Mimochodem, tenhle web si svou stupidní vyskakovací reklamou říká o blacklistovaní v digestu článků... Že to někomu nedojde, co je rozumná míra...
Jab
Jab
Naposledy upraveno: 8. 11. 2023 08:12
Tupá propaganda a tendenčně sepsaný článek od pana redaktora. Už jen ten nadpis. Dohromady je to šul nul. Jiným adblockům zase uživatelé rekordně přibyli. Lidé spíše mění horší adblocky za lepší. Také jde odhlásit se z youtube, dát si své kanály přes RSS feed a jedete vesele dál. Adblocky doporučuje používat FBI. Šetří čas a na mobilu data. O soukromí nemluvě. Internet se dostal do obecného potlache, kdy se na webech objevuje stále více reklam a autoři stránek za každou jednotlivě dostávají stále méně peněz, anžto reklamy jsou všude. Tak zvýší objem reklam na stránce a tak stále dokolečka. Klidně si všichni zaveďte anti adblocky a předplatné. Ale pak se nedivte, že si uživatelé budou platit max dva tři weby a na vás se zrovna nedostane. Nebo si rovnou za menší peníze koupí adblock, který pak bude na změny na ostatních webech reagovat rychleji. Youtube/google na tohle nakonec také dojede. Monopol nebo ne, když začínají házet vidle, tak se konkurence ráda objeví.

Dávejte si tady komerční sdělení. Youtube to tak může také dávat mezi doporučenými videy. To má smysl a alespoň to nutí zadavatele reklamy soustředit se i na informativní sdělení a ne jen na řvaní.

Za stávající situaci nemohou vaši čtenáři. Tak se prosím kroťte s psaním takových hloupých článků. Celý systém se musí změnit a jsme teď na rozcestí. Ale výsledek nebude opravdu to, že zlí čtenáři vypnou adblocky a budou měsíčně polykat stovky MB reklam. Nikdy bychom je ani nezapli, kdybyste se nedostali do svého potlache, kdy jsou reklamy všude a dostáváte tak za ně pár korun.

Schválně si experimentálně zkuste na měsíc zapnout anti adblock, jako to zkouší teď vaše přímá konkurence. O kolik vám reálně klesne počet čtenářů, kteří tak nebudou klikat ani na ty PR články. Protože máme možnost jít na stránky vaší zahraniční konkurence, jejichž měsíční prostředky jsou mimo vaše možnosti a obsah tak mají kvalitnější. Ještě jednou uživatelé internetu za stávající situaci nemohou. Vždyť už se nám mnohé stránky bez adblocku ani správně nenahrají. Jindy se dodatečně loadnou reklamy a zakryjí panely atp. Adblock není naše pohodlnost, kterou vás tyranizujeme. Je to nutnost v rámci zblázněného iracionálního systému.
Janek Fanek
Janek Fanek
Ano, vše směřuje k naprosto nekontrolovatelné reklamě za "každou cenu", to nemůže trvat do nekonečna, je docela možné, že budou naprogramovány mnohem dokonalejší systémy blokace reklam a vůbec nejlepší by byl vznik skutečné konkurence vůči dominantnímu Google. Osobně jsem pro rozumnou, přijatelnou reklamu, která neobtěžuje uživatele, bohužel takové je minimum.
Martin Jeřábek
Martin Jeřábek
Naposledy upraveno: 8. 11. 2023 14:12
To je samozřejmě lež a jen reklama nic víc, adguard je zmetek a ani se nedivím že šli lidí pryč ne kvůli google.. A ke všemu na Chrome prostě lidé jsou hlupáci.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze