Dnešní svět sociálních sítí ovládají krátká videa natáčená na výšku, což je trend, kterému se všechny platformy postupně přizpůsobují. Zatímco na začátku byla tato videa skutečně krátká, jejich délka se nyní prodlužuje a nároky tvůrců rostou. Google na tuto skutečnost reaguje a prostřednictvím oficiálního blogu YouTube oznámil, že maximální délka videí formátu Shorts se prodlužuje z 60 na 180 sekund, tedy celé 3 minuty.
Tato změna vstoupí v platnost 15. října letošního roku a bude se vztahovat na videa nahraná od tohoto data. Důležité je, že videa musí mít čtvercový poměr stran nebo být ve vertikální orientaci, což je typicky formát 9:16. Novinkou dále bude, že v aplikaci YouTube budete mít možnost nechat si zobrazit méně Shorts.
V porovnání s konkurencí se YouTube Shorts řadí mezi platformy s delšími videi. Největší délku nabízí TikTok, kam lze nahrát videa až do délky 10 minut. Na Instagramu mohou mít Reels maximálně 90 sekund, ale tento limit lze obejít nahráním videa jako běžného příspěvku. U Facebooku mají Reels limit 60 sekund.