V současné době je mezi sociálními sítěmi velmi populární především čínský TikTok, který rychle roste. Popularita stojí na krátkých videích o délce zpravidla do jedné minuty, která jsou ideálně natáčena vertikálně, tedy telefonem s displejem na výšku. O obrovské popularitě svědčí fakt, že se konkurence TikTokem inspiruje. V loňském roce zavedl Instagram Reels, nyní reaguje také Google, který do YouTube nasazuje novou funkci Shorts.
YouTube Shorts se zaměřuje na krátká a na výšku natočená videa, o inspiraci proto není žádný pochyb. Nová funkce je dostupná hned z výchozí obrazovky. Pouze místo nahrání klasického videa zvolíte tvorbu nového Shorts. V tuto chvíli je funkce dostupná v beta verzi a pouze pro uživatele v USA, jak píše gsmarena.com. K otestování funkce totiž nestačí mít nejnovější verzi aplikace YouTube a je zřejmé, že Shorts vyžadují ještě aktivaci na straně Googlu. V tuto chvíli není oznámeno, kdy bude služba dostupná globálně.