Podle nejnovějších zpráv vyvolala ostře sledovaná kauza Huawei v domovské Číně silnou vlnu národního cítění. Používání iPhonu je tak v současnosti v Číně mnohými považováno za faux pas nebo dokonce vyloženě ostudu. Tak to alespoň popisuje deník South China Morning Post. Důvodem k tomuto postoji jsou, jak asi tušíte, obchodní restrikce uvalené administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa, který tak podle názoru mnohých pouze eskaluje obchodní válku mezi Čínou a USA. Umístění Huawei a dalších čínských společností na černou listinu, posílilo odpor vůči americkým produktům, které jsou v současnosti mnohými obyvateli vyloženě bojkotovány.
To může pochopitelně začít dělat vrásky na čele Applu. Slabší prodeje iPhonů v Číně i po celém světě v posledních obdobích se již tak projevily na nenaplnění stanovených prodejních cílů cupertinského giganta. Podle mnohých obyvatel sice současné opatření poškodí společnosti Huawei, ale pouze v krátkodobém měřítku, zatímco na prodejích výrobků Apple v Číně se vzniklá situace podepíše dlouhodobě.
Pro Sama Li, který pracuje ve státní správě v Pekingu, byla výměna iPhonu za smartphone od Huawei vedena emocemi. „Víte, je tak trochu trapné vytáhnout z kapsy iPhone v dnešní době, kdy mají všichni lidé z vedení Huawei,“ uvedl v rozhovoru pro South China Morning Post.
„Vyměnil jsem (iPhone) za Huawei, nesnáším pokrytce,“ vyjádřil se zakladatel čínského ecommerce startupu na sociální síti. „Éra mobilních sítí páté generace je tady a Huawei má mnohem lepší technologie než Apple,“ prozradil další bývalý uživatel iPhonu, který neprozradil své jméno.
Všechno tedy napovídá tomu že napětí mezi USA a Čínou vytvoří pro Apple na čínském trhu opravdu nezáviděníhodné podmínky a v extrémním případě by mohla firma čínský trh dokonce zcela opustit. Koneckonců se tak trochu počítá s recipročním opatřením, nedomluví-li se strany během tříměsíční lhůty.
Analytik Kiranjeet Kaur ze společnosti IDC Asia Pacific tvrdí, že popularita Huawei může v domácí Číně vlivem zákazu prodeje v zahraničí pouze vzrůst. I tak má však podle výzkumu IDC Asia Pacific Apple na čínském trhu stále své zájemce. „Apple je považován za prémiovou značku a v konečné fázi vždy záleží na rozhodnutí zákazníků, po jakém telefonu sáhnou. V Číně jsou uživatelé s národním cítěním, kteří nyní odmítají používat americké výrobky, ale jsou také takoví zákazníci, kterým na původu nezáleží.“
- tak, a teď tu o červedné karkulce... :-)
A ten jejich nový systém, ten se tak rychle nerozšíří a na začátku bude používat aplikace z Androidu a Google do té doby, než to Google dojde a odstřihne Huawei od všeho.
Pak se uvidí, kdo bude silnější, ale to hlavně bude záležet na lidech a za mě, rozhodně bych se nechtěl stát pokusným králíkem jako u MS s WP10, to opravdu hooohně lidí odradilo.
Takže čas ukáže.