Emotikony, emoji neboli smajlíci se staly neoddělitelnou součástí naší kultury. Původně měly sloužit k ozvláštnění osobní psané komunikace, kde chybí právě výraz obličeje. Postupem času se z nich však stali nositelé nejrůznějších názorových proudů a myšlenek. Před pár lety se například mohutně přidávaly obličeje jiných ras, než je „základní žlutá“, letos zase budí největší rozruch těhotný muž.
V tomto kontextu působí tisková zpráva Uber Eats poněkud nudně. Týká se totiž jen jídla. V její aplikaci můžete nově vyhledávat jen zadáním emotikonu a nemusíte se zdržovat s vypisováním názvů. Stačí jen zadat obrázek hamburgeru, pizzy nebo sushi a zpátky dostanete výsledky okolních restaurací, kde takové pokrmy připravují.
Vedle pohodlí firma argumentuje i jazykovou bariérou. Jednotlivé symboly jsou snadno pochopitelné a přístupné všem. Jen doufáme, že tento marketingový tah nepředznamenává dobu, kdy většina lidí opět nebude umět číst a psát.