😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak získat zpět nevyčerpaný kredit na předplacené kartě?

návod
Jak získat zpět nevyčerpaný kredit na předplacené kartě?
Fotografie: Vodafone
  • Nevyužitý kredit lze požadovat při přechodu k jinému operátorovi
  • Vyplacení je zdarma, bez poplatku

Možná se to stalo právě vám, možná vašim prarodičů nebo třeba dětem. Pořídili jste si předplacenou kartu, na které jste průběžně dobíjeli kredit z důvodu, aby její platnost nevypršela a kredit nenávratně nepropadl. Pokud jste přemýšleli, zda existuje způsob, jak nevyužitý kredit vyplatit, jste na správném místě.

Nejdříve OKU

Standardně o vyplacení kreditu žádat nejde. Pokud se nechcete smířit s tím, že kredit utratíte například za Premium/Platební SMS pro nákup zboží či služby, musíte využít okliku. Všichni operátoři jsou totiž povinni vrátit nevyužitý kredit na předplacené kartě v případě, kdy se jej chystáte opustit, tato novela vstoupila v platnost 1. dubna 2020. Dříve jste byli vyzýváni k tomu, abyste kredit utratili, ovšem od roku 2020 máte možnost požádat o vyplacení nevyužitého kreditu, a to do 30 dnů od doby, kdy proběhne převod vašeho čísla „pod křídla“ jiného operátora.

K přechodu budete potřebovat OKU kód, tedy ověřovací kód účastníka. Tento kód do značné míry nahradil ČVOP (číslo výpovědi opuštěného poskytovatele), který měl omezenou platnost a operátor jej vygeneroval jen na základě vaší přímé žádosti. OKU kód naleznete své samoobsluze, případně vám jej sdělí váš stávající operátor na infolince. Tento 14místný kód slouží pro identifikaci přenosu a vašeho telefonního čísla, tedy stejně jako ve své době ČVOP, nemá však omezenou platnost a přenos čísla výrazně zrychlil.

Přecházíme

Jakmile máte svůj OKU kód, můžete pokračovat. Stačí, když zakoupíte SIM nového operátora (například „ochutnávkovou“, která je většinou zdarma) a zavoláte novému operátorovi, kterému svůj záměr a kód sdělíte. Ten určí den přesunu, následně stačí daný den vyměnit SIM kartu a vše je hotovo.

Posíláme žádost

Jakmile dojde k přechodu k novému operátorovi, stačí toho bývalého kontaktovat a zaslat mu žádost o vrácení nevyužitého kreditu, na to máte 30 dnů. Ve formuláři je nutné vyplnit identifikační náležitosti (jméno, příjmení, adresa, OKU kód, číslo účtu) a ten odeslat tak, aby dorazil do 30 dnů od přechodu k novému operátorovi. Od června roku 2020 platí, že vyplacení nevyužitého kreditu je zdarma, dříve si operátoři účtovali nemalý poplatek (119 až 199 Kč).

Nejpřívětivější je v tomto ohledu Vodafone/Oskarta, kdy přímo na webu operátora naleznete přehledný formulář k vyplnění. Ten stačí vytisknout a buď odeslat, nebo zanést na pobočku. Bývalí klienti O2 musí zavítat na prodejnu a vzít si s sebou jeden doklad totožnosti. T-Mobile nabízí buď návštěvu prodejny, nebo zaslání formuláře, který si doma můžete připravit sami. Pro zjednodušení uvádíme, co vše je vhodné do formuláře vypsat:

  • jméno a příjmení
  • telefonní číslo, ke kterému se žádost váže
  • rodné číslo
  • kontaktní údaje (kontaktní telefon, adresa)
  • číslo účtu
  • OKU kód
  • ICCID (výrobní číslo karty), případně PUK
  • vlastnoruční podpis
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze