Jak získat zpět nevyčerpaný kredit na předplacené kartě?

návod
Jak získat zpět nevyčerpaný kredit na předplacené kartě?
Fotografie: Vodafone
  • Nevyužitý kredit lze požadovat při přechodu k jinému operátorovi
  • Vyplacení je zdarma, bez poplatku

Možná se to stalo právě vám, možná vašim prarodičů nebo třeba dětem. Pořídili jste si předplacenou kartu, na které jste průběžně dobíjeli kredit z důvodu, aby její platnost nevypršela a kredit nenávratně nepropadl. Pokud jste přemýšleli, zda existuje způsob, jak nevyužitý kredit vyplatit, jste na správném místě.

Nejdříve OKU

Standardně o vyplacení kreditu žádat nejde. Pokud se nechcete smířit s tím, že kredit utratíte například za Premium/Platební SMS pro nákup zboží či služby, musíte využít okliku. Všichni operátoři jsou totiž povinni vrátit nevyužitý kredit na předplacené kartě v případě, kdy se jej chystáte opustit, tato novela vstoupila v platnost 1. dubna 2020. Dříve jste byli vyzýváni k tomu, abyste kredit utratili, ovšem od roku 2020 máte možnost požádat o vyplacení nevyužitého kreditu, a to do 30 dnů od doby, kdy proběhne převod vašeho čísla „pod křídla“ jiného operátora.

K přechodu budete potřebovat OKU kód, tedy ověřovací kód účastníka. Tento kód do značné míry nahradil ČVOP (číslo výpovědi opuštěného poskytovatele), který měl omezenou platnost a operátor jej vygeneroval jen na základě vaší přímé žádosti. OKU kód naleznete své samoobsluze, případně vám jej sdělí váš stávající operátor na infolince. Tento 14místný kód slouží pro identifikaci přenosu a vašeho telefonního čísla, tedy stejně jako ve své době ČVOP, nemá však omezenou platnost a přenos čísla výrazně zrychlil.

Přecházíme

Jakmile máte svůj OKU kód, můžete pokračovat. Stačí, když zakoupíte SIM nového operátora (například „ochutnávkovou“, která je většinou zdarma) a zavoláte novému operátorovi, kterému svůj záměr a kód sdělíte. Ten určí den přesunu, následně stačí daný den vyměnit SIM kartu a vše je hotovo.

Posíláme žádost

Jakmile dojde k přechodu k novému operátorovi, stačí toho bývalého kontaktovat a zaslat mu žádost o vrácení nevyužitého kreditu, na to máte 30 dnů. Ve formuláři je nutné vyplnit identifikační náležitosti (jméno, příjmení, adresa, OKU kód, číslo účtu) a ten odeslat tak, aby dorazil do 30 dnů od přechodu k novému operátorovi. Od června roku 2020 platí, že vyplacení nevyužitého kreditu je zdarma, dříve si operátoři účtovali nemalý poplatek (119 až 199 Kč).

Nejpřívětivější je v tomto ohledu Vodafone/Oskarta, kdy přímo na webu operátora naleznete přehledný formulář k vyplnění. Ten stačí vytisknout a buď odeslat, nebo zanést na pobočku. Bývalí klienti O2 musí zavítat na prodejnu a vzít si s sebou jeden doklad totožnosti. T-Mobile nabízí buď návštěvu prodejny, nebo zaslání formuláře, který si doma můžete připravit sami. Pro zjednodušení uvádíme, co vše je vhodné do formuláře vypsat:

  • jméno a příjmení
  • telefonní číslo, ke kterému se žádost váže
  • rodné číslo
  • kontaktní údaje (kontaktní telefon, adresa)
  • číslo účtu
  • OKU kód
  • ICCID (výrobní číslo karty), případně PUK
  • vlastnoruční podpis
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze