Službu VoWiFi v České republice každý měsíc využívají statisíce zákazníků, přičemž dle Vodafonu o tom někteří dokonce ani nevědí. Moderní chytré telefony se totiž rozhodují dle toho, jaký signál je aktuálně silnější a k němu navážou svou konektivitu. Klasické hovory skrze Wi-Fi mají smysl v místech, kde je běžný signál mobilní sítě velmi špatný, případně žádný. To se může týkat budov a suterénů, kde je naopak připojení k internetu.
„Pravděpodobnost, že si v nouzi zavoláte včas pomoc, je nyní vyšší. Díky spolupráci a provázání služby VoWi-Fi se složkami integrovaného záchranného systému si třeba sanitku může zavolat i člověk, který je mimo dosah mobilního signálu,“ říká Business Continuity manažer Ladislav Suk, který ve Vodafonu zajišťuje chod služeb i za mimořádných událostí.
Wi-Fi volání na tísňové linky už zvládají všechny telefony Apple od modelu iPhone 6 a novější, u ostatních značek telefonů se služba zavádí s tím, jak jednotliví výrobci aktualizují potřebný software.
V oblasti kontaktu tísňových linek je ovšem novinek více. V souladu s novelou zákona o elektronických komunikacích mohou lidé od loňského roku na tísňové linky posílat také SMS zprávy. To znamená v praxi především podporu osob se zdravotním postižením a sníženými komunikačními schopnostmi.