Apple považuje platformu FaceTime za jeden z nejdůležitějších komunikačních nástrojů, který během pandemie koronaviru uživatelům dokázal zprostředkovat kontakt s jejich blízkými. Proto se rozhodl jej vylepšit o prostorový zvuk Spatial audio, což má ještě umocnit dojem, že komunikujete s někým, s kým sedíte v jedné místnosti. Nová je však také funkce „Voice isolation“, díky které software identifikuje ruchy v okolí a nechá vyniknout hlas uživatele. Přesně opačně pak funguje „Wide spectrum“, který má za úkol přenést kromě hlasu volajícího také veškeré okolní ruchy.
Praktickou novinkou je zobrazení volajících v mřížce, kdy se obličeje uživatelů objeví ve stejně velkých dlaždicích s indikátorem, kdo právě mluví. Jedním z vylepšení je také portrétní režim.
Pro lepší naplánování budoucích (video)hovorů lze využít tzv. FaceTime Link. Pomocí funkce lze jednoduše vytvořit odkaz na konkrétní datum a čas hovoru. Pomocí odkazu lze pozvat i majitele telefonů s Androidem, kteří se připojí skrze internetový prohlížeč. Samozřejmostí je zachování end-to-end šifrování.
SharePlay
SharePlay představuje celou řadu novinek pro FaceTime hovory. S přáteli lze takto společně poslouchat hudbu, sledovat filmy nebo sdílet obrazovku. Apple vyvinul také speciální SharePlay API, které funkci umožňuje integrovat do dalších aplikací, mezi kterými najdeme například HBO Max, TikTok, Disney+ nebo Paramount+.
Notifikace
Notifikace mají nový design, který se vyznačuje většími ikonami pro snadnější rozpoznání toho, o jaký typ obsahu se jedná. Vítanou novinkou je i režim soustředění „Focus“, který má uživatelům pomoci se zaměřit na to, co je v danou chvíli opravdu důležité a nenechat se zbytečně rozptylovat. Takto lze například aktivovat režim soustředění v případě, že chce uživatel odpočívat, pracovat nebo se věnovat jiné aktivitě.
Live Text
Apple představil (po vzoru Googlu a dalších společností) funkci, která dokáže převést text z fotografií na klasický text. S takto převedeným textem lze dále pracovat, různě jej upravovat a sdílet. Funkce má podle výrobce využívat strojové učení a všechna data zpracovávat přímo v zařízení, nikoliv v cloudu.