Huawei může v těchto dnech slavit. Podařilo se mu totiž z trůnu největšího výrobce mobilních telefonů sesadit dlouholetého vládce, jihokorejský Samsung. Jak uvádí agentura Canalys, během 2. čtvrtletí Huawei celosvětově dodal 55,8 miliónů chytrých telefonů, zatímco Samsung „jen“ 53,7 miliónů.
Za touto zásadní změnou stojí hned několik faktorů. V prvé řadě ve 2. čtvrtletí po celém světě řádil nový typ koronaviru, který řádně zamával s prodeji mobilních telefonů. Samsungu tak poklesly prodeje meziročně o celých 30 %. Huawei na tom byl zásadně lépe, pokles činil jen 5 %, jenže za vše výrobce vděčí domácímu čínskému trhu, kam mířilo 72 % dodaných telefonů z výše zmíněných 55,8 miliónů kusů. Podíl dodávek Huawei mimo pevninskou Čínu činil pouze 28 % a je vůbec nejnižší za několik let. Zaměření se na domácí trh bylo pro Huawei jediné východisko poté, co mu bylo znemožněno nabízet ve vlastních zařízeních Google služby.
Vraťme se ale také ke koronaviru. Ten ve 2. čtvrtletí řádil takřka po celém světě, avšak v Číně již docházelo k oživení trhu, z čehož samozřejmě Huawei těžil. Samsung z toho neměl v podstatě nic, neboť jeho tržní podíl v Číně činí pouhé 1 %. Ben Stanton, senior analytik v Canalysu, uvedl, že nebýt pandemie koronaviru, zůstal by nejprodávanějším výrobce mobilních telefonů na světě nadále Samsung.
Jelikož již během 3. čtvrtletí dochází a nadále bude docházet k oživení trhů po celém světě, bude pro Huawei nesmírně těžké udržet první příčku. Domácí čínský trh již opanoval a na globálních trzích nelze očekávat, že výrazněji uspěje bez Google služeb. Analytici agentury Canalys se domnívají, že z celé situace budou nakonec těžit ostatní čínští výrobci, kteří na globálních trzích ve velkém měřítku nahradí ustupující Huawei.