Díky 108 milionům dodaných kusů v roce 2015 společnost Huawei upevnila svou pozici mezi třemi největšími výrobci smartphonů, co se tržního podílu týče. Na čínském trhu si společnost od března 2015 držela vedoucí pozici. Během této doby představila dva prémiové modely: P8 a Mate S. Kromě průlomu v Číně zaznamenala úspěch i na celosvětové úrovni. V západní Evropě dosáhl výborných výsledků podíl Huawei na trhu high-end modelů (smartphony v rozmezí 400 až 500 EUR), mezi TOP třemi výrobci se umístila ve Španělsku, Itálii, Belgii, Švýcarsku, Portugalsku a v několika dalších zemích.
Společnost Huawei v roce 2015 razantně zvyšovala povědomí o značce:
- 88. místo seznamu TOP 100 světových značek, sestavovaném společností Interbrand (v roce 2014 byla Huawei na 94. místě).
- 70. nejhodnotnější světová značka podle seznamu BrandZ 100.
- v růstu povědomí o značce (nárůst z 65 % v roce 2014 na 75 %)
- povědomí o značce meziročně výrazně vzrostlo v evropských zemích: Portugalsko (87 %), Itálie (82 %), Španělsko (79 %), Česká republika (75%), Nizozemsko (73 %), Německo (68 %).
Světové dodávky P8 dosáhly 4,5 milionu kusů a smartphone získal řadu ocenění po celém světě, jako „Best Recommendation Award“ severoevropského Ljud & Bild, „White Gold Award“ Dánského Tech-Test; ocenění EISA za „Best consumer smartphone 2015“. V roce 2015 bylo dodáno více než 7 milionů kusů Mate 7, který byl oceněn jako „BEST of IFA 2014“ a obdržel ocenění od Android Authority, GSM Arena a Tom’s Guide.
Dodávky Mate S dosáhly 800 000 kusů během prvních čtyř měsíců od uvedení na trh, zařízení získalo 9 celosvětových ocenění včetně „BEST of IFA 2015“ od Gobal Technology Media GIGA a AndroidPIT. Huawei Nexus 6P, vyrobený ve spolupráci se společností Google, zaznamenal velký úspěch v Severní Americe, kde byl v Google store vyprodán během prvního měsíce po uvedení.
Bez zajímavosti nejsou ani investice společnosti. Společnost založila po celém světě 16 výzkumných zařízení, například v Číně, Německu, Švédsku, Rusku nebo Indii. Například během posledních tří let investovala 98 milionů USD do výzkumného týmu ve Francii, aby vyvinul nový Huawei ISP pro Mate 8. Huawei se také pouští do partnerství všeho druhu, posledním takovým příkladem je partnerství se společností Swarovski, které dalo vzniknout chytrým hodinkám Huawei Watch Jewel. Spolupráce se společností Google na výrobě nového prémiového smartphonu Nexus 6P pak vynesla Huawei mezi TOP světové značky.
Zdroje: Tisková zpráva
Ono je jedno či je značka s Európy, USA, Číny ide o to aký vie ponúknuť pomer Kvalita+výkon/cena o to ide predovšetkým a kto ponúkne najlepšiu ten predáva. (Aj keď tu je paradox v prípade Apple ) Inak zvyšok trhu nie len mobilného ale všeobecne funguje na tomto princípe.