Huawei boduje, v roce 2015 dodal 108 milionů smartphonů

21

Společnost Huawei oznámila v Las Vegas výsledky s výrazným meziroční nárůstem v rámci spotřebitelské divize. Tržby Huawei, které v roce 2015 převýšily 20 miliard USD, zaznamenaly téměř 70% meziroční nárůst. V roce 2015 společnost dodala 108 milionů smartphonů, o 44 % více než v roce 2014, stala se tak největším čínským a světově 3. největším výrobcem chytrých mobilních telefonů.

Díky 108 milionům dodaných kusů v roce 2015 společnost Huawei upevnila svou pozici mezi třemi největšími výrobci smartphonů, co se tržního podílu týče. Na čínském trhu si společnost od března 2015 držela vedoucí pozici. Během této doby představila dva prémiové modely: P8 a Mate S. Kromě průlomu v Číně zaznamenala úspěch i na celosvětové úrovni. V západní Evropě dosáhl výborných výsledků podíl Huawei na trhu high-end modelů (smartphony v rozmezí 400 až 500 EUR), mezi TOP třemi výrobci se umístila ve Španělsku, Itálii, Belgii, Švýcarsku, Portugalsku a v několika dalších zemích.

Huawei statistika 2015

Společnost Huawei v roce 2015 razantně zvyšovala povědomí o značce:

  • 88. místo seznamu TOP 100 světových značek, sestavovaném společností Interbrand (v roce 2014 byla Huawei na 94. místě).
  • 70. nejhodnotnější světová značka podle seznamu BrandZ 100.
  • v růstu povědomí o značce (nárůst z 65 % v roce 2014 na 75 %)
  • povědomí o značce meziročně výrazně vzrostlo v evropských zemích: Portugalsko (87 %), Itálie (82 %), Španělsko (79 %), Česká republika (75%), Nizozemsko (73 %), Německo (68 %).

Světové dodávky P8 dosáhly 4,5 milionu kusů a smartphone získal řadu ocenění po celém světě, jako „Best Recommendation Award“ severoevropského Ljud & Bild, „White Gold Award“ Dánského Tech-Test; ocenění EISA za „Best consumer smartphone 2015“. V roce 2015 bylo dodáno více než 7 milionů kusů Mate 7, který byl oceněn jako „BEST of IFA 2014“ a obdržel ocenění od Android Authority, GSM Arena a Tom’s Guide.

Huawei statistika 2015

Dodávky Mate S dosáhly 800 000 kusů během prvních čtyř měsíců od uvedení na trh, zařízení získalo 9 celosvětových ocenění včetně „BEST of IFA 2015“ od Gobal Technology Media GIGA a AndroidPIT. Huawei Nexus 6P, vyrobený ve spolupráci se společností Google, zaznamenal velký úspěch v Severní Americe, kde byl v Google store vyprodán během prvního měsíce po uvedení.

Dámské Huawei Watch s kamínky Swarovski naživo. To by se pár dámám mohlo líbit :)
Nové Huawei Watch Jewel jsou chytré hodinky ryze pro ženy

Bez zajímavosti nejsou ani investice společnosti. Společnost založila po celém světě 16 výzkumných zařízení, například v Číně, Německu, Švédsku, Rusku nebo Indii. Například během posledních tří let investovala 98 milionů USD do výzkumného týmu ve Francii, aby vyvinul nový Huawei ISP pro Mate 8. Huawei se také pouští do partnerství všeho druhu, posledním takovým příkladem je partnerství se společností Swarovski, které dalo vzniknout chytrým hodinkám Huawei Watch Jewel. Spolupráce se společností Google na výrobě nového prémiového smartphonu Nexus 6P pak vynesla Huawei mezi TOP světové značky.

Zdroje: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
Richy
Diletanti. kopírovači, kteří implementují všechno. Neplatí patenty ani licence. Mobilní svět už není jako dřív. Tyhle čínské sračky, zničí značky, které vedou vývoj. A zbydou tu jenom Huawei a Xiamomi a vývoj se nikam nepohne, jelikož využívají luxusu těch značek které vedou vývoj. Značky, které vedou vývoj dávaj do svých zařízení jen to nejlepší a také si to nechají pěkně zaplatit. Čínani použijou levné součástky a dají je do nablýskaného těla a prodaj. Takhle se to nikam nepohne. Jedině, že by Samsung, Sony a ostatní slevnili, jenže to nemusí pokrýt částky, které investují do vývoje.
Jan Dedecek
Jan Dedecek
Vždycky je to postavené na nějakém principy, co již byl vymyšlen. Stejně postup používá 90% firem. Samozřejmě je prvořadý zisk a až potom přínos na technologické scéně. Vývoj se nedá zastavit, čímž tady většina argumentuje a to hlavně z důvodu nabídky a poptávky. Firmy musí nabízet nové věci, jinak neprodají. Takže si můžeš vybrat cestu, kde budeš muset platit za každý patent a handrkovat se o každou technologií a být průkopníkem nebo vezmeš zavedené věci ( v některých případech Apple) a jenom ji vylepšíš, nejsnazší varianta je však vzít už vyvinuté a použít to u svých výrobků, toť vše.
Xwert Is
Xwert Is
To že niekto skladá zo súčiastok čo si objedná je dnes bežná vec. Vývoj zastrešuje dodávateľ komponentov. Ja ako firma ktorá vyrába telefóny má dodávateľov na CPU, displeje, ramky, foto čipy, batérie atď. Ja si objednám hotový komponent a poskladám ho do telefónu čo je na mňa ej navrhnúť dizajn zariadenia. Vývoj súčiastok má na starosti ten kto mi ich dodáva... neviem čo sa tu sťažujete že sú to len skladačky a podobne 100% mobilov je skladačka ani jeden nie je 100% od jedného výrobcu vždy sa nájde komponent od dodávateľa...
Ono je jedno či je značka s Európy, USA, Číny ide o to aký vie ponúknuť pomer Kvalita+výkon/cena o to ide predovšetkým a kto ponúkne najlepšiu ten predáva. (Aj keď tu je paradox v prípade Apple ) Inak zvyšok trhu nie len mobilného ale všeobecne funguje na tomto princípe.
Martin
Je to hezké 108 mil. dodal a kolik prodal ? 20 mil. nebo 30 mil. to je škoda že jich neprodal 108 mil. lidem a ne firmám

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze