Google se nyní rozhodl vnést jasno do nejdůležitější otázky ohledně rizika spojeného s rozpoznáváním obličejů pomocí kamerky na Glass. Zpráva se objevila na oficiálním účtu Google+ Project Glass nepřímo jako reakce na dopis, který Googlu zaslal 17. května americký kongres. V něm američtí zákonodárci vyjádřili obavu nad rizikem ztráty soukromí občanů a současně Google žádali o podrobnější vysvětlení toho, jak hodlá tomuto problému čelit.
Zpráva na Google+ sice není oficiální odpovědí Googlu kongresu USA, ovšem její praktický dopad je stejný. Přesná citace zní ve volném překladu asi takto: „Když jsme téměř před rokem zahájili program Explorer, náš cíl byl jednoduchý: chtěli jsme, aby se lidé mohli aktivně účastnit na utváření budoucnosti této technologie před uvedením na širší trh. Bedlivě jsme vám naslouchali a mnozí z vás vyjádřili zájem, ale současně i obavy nad možností rozpoznávání obličejů v Google Glass. Jak uvádíme už několik let, nebudeme implementovat funkci rozpoznávání obličeje do našich produktů bez zajištění silné ochrany soukromí. Tím máme na mysli, že prozatím nebudeme schvalovat aplikace pro Google Glass umožňující rozpoznávání obličeje v Google Glass.“
TIP! Google zveřejnil specifikace Glass Explorer a také API pro vývojáře
Pokud tedy máte obavu, že vás kolemjdoucí s Google Glass budou moci okamžitě rozpoznat, vyhledat na sociálních sítích a zjistit si o vás řadu informací, můžete být zatím klidní. Google takové aplikace zatím do brýlí instalovat nechystá ani sám, ani nebude schvalovat instalaci a stahování takových aplikací třetích stran, které rozpoznávání obličejů umožňují.
Zavádění nového segmentu hi-tech mobilních zařízení -do každodenního běžného života se tak podle všeho neobejde bez počátečních potíží. Některé subjekty, například bary, již tento typ zařízení ve svých prostorách přímo zakazují a další se přidávají. Bude zajímavé sledovat, zda se nedočkáme tolika zákazů, které v době uvedení Google Glass na komerční trh v podstatě znemožní efektivní a aktivní používání brýlí. Rozhodujícím obdobím, kdy nový segment dostane příležitost prokázat svoji životaschopnost, bude příští rok 2014, kdy se masově začnou prodávat právě brýle Glass od Googlu, a kdy by také se svými vlastními ekvivalenty měli výrazně pokročit další velcí konkurenti Googlu.
Zdroje: slashgear.com, theverge.com