Facebook oznámil svou novou politiku, v rámci které bude bojovat proti spamům a „clickbait“ příspěvkům. V budoucnu budou všechny takové příspěvky, které požadují od uživatelů nějaký způsob interakce, pohřbeny hluboko pod ostatními, aby nikoho neotravovaly. Takzvané „návnady na kliknutí“ (z anglického clickbait) se staly na internetu velmi populární a výjimkou není ani Facebook. Každý příspěvky tohoto typu dobře zná. Většinou začínají slovy „Dejte like, pokud...“, „Označte někoho, kdo...“ nebo „Okomentujte, jestli...“. Tento typ příspěvků donutí uživatele k interakci, čímž autoři získávají větší počty ohodnocení, sdílení a podobně, takže se poté umísťují i výše nad ostatními příspěvky.
Už tomu tak však nebude, jelikož vývojáři z Facebooku vyhodnotili a kategorizovali stovky příspěvků tohoto druhu. Následně vytvořili speciální model, který využívá strojového učení, pozná automaticky takové příspěvky a zajistí, aby jim nebyla věnována taková pozornost. V současnosti rozeslal Facebook řadě majitelů účtů upozornění, aby se svými praktikami skončili před zavedením této funkce, která má přijít během pár týdnů. Stránky, které tak neučiní, budou Facebookem silně omezovány, čímž se sníží jejich dosah k ostatním uživatelům.
Stáhnout Facebook
Zdroj: newsroom.fb.com, gsmarena.com