Sociální síť Facebook měla k 31. prosinci 1,23 miliardy měsíčních aktivních uživatelů, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Denně aktivních úživatelů bylo v prosinci 2013 v průměru aktivních 757 milionů, což je meziroční nárůst o 22 procent.
Ještě zajímavěji však vypadají čísla týkající se uživatelů, kteří Facebook navštěvují ze svých mobilních telefonů a tabletů, které zaznamenávají největší boom. Měsíčně je mobilních aktivních uživatelů již bezmála miliarda, přesněji řečeno 945 milionů, což už je nárůst o úctyhodných 39 procent. Úplně největší procentuální meziroční nárůst je však denních mobilních uživatelů. Každý den bylo v prosinci na Facebooku z mobilních zařízení v průměru 556 milionů uživatelů. To je o 49 procent více než před rokem.
TIP: Facebook představil vlastní zpravodajskou čtečku Paper
Z těchto čísel můžeme vypočítat, že 76,83 úrpcent z celkové měsíční uživatelské základny navštěvuje sociální síť z mobilního zařízení. U denní návštěvnosti je to pak 73,44 procenta. Počet těchto uživatelů neustále roste. V roce 2011 to bylo ještě 40 procent. Hranici 50 a 60 procent překročil Facebook v roce 2012.
Facebooku se přitom dlouho nedařilo na mobilních uživatelích vydělávat, kvůli neschopnosti vytěžit tento potenciál byl ostatně kritizován analytiky a investory i při svém vstupu na burzu. V červnu 2012 však začal Facebook přidávat reklamu i do své mobilní aplikace a od té doby zisky v této oblasti rostou. Podle posledních výsledků se mobilní uživatelé na příjmech z reklamy podílí již z 53 procent.
TIP: Nový Facebook Messenger pro iOS a Android: nový design i funkce
Facebook plánuje posílit svou pozici v mobilních zařízeních i vydáváním samostatných aplikací, třebaže ne vždy se setkají s pozitivní odezvou. Zatímco launcher Home si příliš pozitivních ohlasů nezískal, Messenger si své uživatele našel. Nyní je Facebook před vydáním vlastní zpravodajské čtečky Paper.
Stáhnout Facebook
Zdroje: thenextweb.com, fonearena.com