Facebook vydělává i na mobilních uživatelích, má jich 1 miliardu

Facebook zveřejnil své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí minulého roku, během něhož utržil 2,59 miliardy dolarů, což je citelný nárůst proti 1,59 miliardám dolarů o rok dříve. Zároveň však Facebook zveřejnil i pokoření dalších milníků týkajících se počtu uživatelů. Zejména pak zaujmou mobilní uživatelé, kterých už je téměř miliarda.

Sociální síť Facebook měla k 31. prosinci 1,23 miliardy měsíčních aktivních uživatelů, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Denně aktivních úživatelů bylo v prosinci 2013 v průměru aktivních 757 milionů, což je meziroční nárůst o 22 procent.

Ještě zajímavěji však vypadají čísla týkající se uživatelů, kteří Facebook navštěvují ze svých mobilních telefonů a tabletů, které zaznamenávají největší boom. Měsíčně je mobilních aktivních uživatelů již bezmála miliarda, přesněji řečeno 945 milionů, což už je nárůst o úctyhodných 39 procent. Úplně největší procentuální meziroční nárůst je však denních mobilních uživatelů. Každý den bylo v prosinci na Facebooku z mobilních zařízení v průměru 556 milionů uživatelů. To je o 49 procent více než před rokem.

TIP: Facebook představil vlastní zpravodajskou čtečku Paper

Z těchto čísel můžeme vypočítat, že 76,83 úrpcent z celkové měsíční uživatelské základny navštěvuje sociální síť z mobilního zařízení. U denní návštěvnosti je to pak 73,44 procenta. Počet těchto uživatelů neustále roste. V roce 2011 to bylo ještě 40 procent. Hranici 50 a 60 procent překročil Facebook v roce 2012.

Facebooku se přitom dlouho nedařilo na mobilních uživatelích vydělávat, kvůli neschopnosti vytěžit tento potenciál byl ostatně kritizován analytiky a investory i při svém vstupu na burzu. V červnu 2012 však začal Facebook přidávat reklamu i do své mobilní aplikace a od té doby zisky v této oblasti rostou. Podle posledních výsledků se mobilní uživatelé na příjmech z reklamy podílí již z 53 procent.

TIP: Nový Facebook Messenger pro iOS a Android: nový design i funkce

Facebook plánuje posílit svou pozici v mobilních zařízeních i vydáváním samostatných aplikací, třebaže ne vždy se setkají s pozitivní odezvou. Zatímco launcher Home si příliš pozitivních ohlasů nezískal, Messenger si své uživatele našel. Nyní je Facebook před vydáním vlastní zpravodajské čtečky Paper.

Stáhnout Facebook

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Zdroje: thenextweb.com, fonearena.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze