Jsou chytré brýle budoucnost spotřebitelské elektroniky, nebo jen jednou z mnoha slepých uliček? Na to se názory různí, jak u běžných lidí, tak u vedoucích představitelů technologických gigantů. Zatímco Google svoji snahu dotlačit brýle každému na nos vzdal a soustředí se raději na firemní sektor, spekulace o brýlích Apple neustále ožívají a jsou vyvraceny.
V tomto závodě nechce být pozadu ani Facebook a jeho ambice skutečně nejsou malé. Se svými brýlemi, které jsou prozatím známy pod kódovým označením Orion, chce nahradit smartphony.
Podle cnbc.com pracuje na projektu pojmenovaném podle lovce z řecké mytologie tým Facebook Reality Labs. Ten také pracuje na hlasovém asistentovi, který by se měl stát hlavním způsobem, jak budete toto nové zařízení ovládat. Krom toho se pracuje ještě na „kruhovém zařízení“ jménem Agios, které by též mělo sloužit k zadávání.
S vývojem by měla pomoct společnost Luxottica, což je mateřská společnost značek jako Ray-Ban nebo Oakley. Podle zdroje uvnitř Facebooku jsou chytré brýle pro Marka Zuckerberga prioritou číslo jedna a dal svým oddělením příkaz, aby je upřednostnila před ostatními projekty. I tak by se na trh měly dostat mezi roky 2023 a 2025.