Společnost Distimo, zabývající se statistkami z oblasti mobilních aplikací a obchodu s nimi, zveřejnila zajímavé údaje. Ty se týkají žebříčku Top 100 Global Brands, tedy stovky nejhodnotnějších světových značek. Ze statistik vyplývá, že drtivá většina z nich si velmi dobře uvědomuje důležitost mobilních aplikací. Nejde ani tak o zisky z jejich prodejů, které se nepohybují v žádných závratných výšinách. Jde spíše o to, že počet uživatelů chytrých telefonů roste geometrickou řadou. Pro firmy se tak skýtá velmi levný a zároveň velmi snadný způsob propagace a zviditelnění jejich činnosti.
Vlastní aplikaci má už skoro každá firma
Z níže uvedeného grafu můžete názorně posoudit a porovnat rozmach mobilních aplikací ve firemní svěře. Celkem 91 ze 100 největších světových firem má minimálně jednu aplikaci podepsanou svým jménem. Pouze devět firem z celého žebříčku nemá ani jednu. Jde o velmi specifické značky jako třeba módní dům Burberry, výrobce hygienických potřeb Kleenex, či výrobce piva Corona.
Zdaleka ne každá firma má jen jednu aplikaci
Pokud si myslíte, že každá firma disponuje pouze jednou aplikací pak jste na velkém omylu. Samozřejmě, že jsou mezi počtem aplikací mezi jednotlivými firmami obrovské rozdíly. Největším rekordmanem, jak je vidět z druhého grafu níže, je mediální a zábavní společnost Disney. Ta má na různých obchodech pro různé platformy roztroušeno neuvěřitelných 638 aplikací. Má tedy obrovský náskok před dalším v pořadí, který je výrobce hi-tech elektroniky Sony, které disponuje "pouze" 285 aplikacemi. Průměrný počet aplikací na jednu firmu z žebříčku Top 100 je pak cca 15.
Nejvíce firmy táhne Apple App store, Symbian je pro ně mrtví
Poslední zajímavý graf ukazuje zastoupení firemních aplikací napříč jednotlivými appstory/platformami. Z grafu vyplývá, že pro velké světové firmy je jasně nejdůležitější Apple a jeho Appstore. Největší podíl má počet aplikací pro iPhone, následují aplikace pro tablet iPad. Za nimi se pak s jednotlivým odstupem řadí Android market, Blackberry App World, Amazon App Store, Microsoft Windows Phone Marketplace a uzavírá Nokia Store, kterého si světové firmy při výběru platformy, na kterou svoji aplikaci umístí, všímají nejméně. V nejbližších měsících analytici z Distimo očekávají výrazný nárůst počtu firemních aplikací na obchodu od Microsoftu, a to pochopitelně kvůli Nokii a jejímu postupnému uvedení jejích samrtphonů postavených právě na této platformě na trh.
Zdroje: distimo.com