Před prázdninami přišlo O2 s poněkud nepříjemnou novinkou, počínaje 15. červencem totiž zastavilo internet po vyčerpání volných dat v internetovém balíčku, a to bez výhrady pro všechny koncové zákazníky. Dle slov operátora přitom nešlo o porušení podmínek ani zhoršení stavu, proto nevznikl nárok na beztrestné vypovězení smlouvy. O2 následně nabídlo jako malou kompenzaci alespoň převod dat do dalšího období, jde však pouze o data dokoupená během měsíce, která by jinak bez náhrady propadla, a to klidně i v případě, že by byly data vyčerpána jen nepatrným zastoupením. Převod dat do dalšího období na sebe však nechal čekat a v platnost vstoupil teprve nedávno.
TIP: ČTU udělilo O2 4,5milionovou pokutu za automatický dokup dat
Celá kauza samozřejmě nezůstala bez povšimnutí Českého telekomunikačního úřadu, který před pár dny přišel s řešením. Operátorovi totiž ČTÚ vyčíslil pokutu, která je na tuzemské poměry vcelku vysoká, O2 má nyní uhradit pokutu 6 milionů korun. Nutno podotknout, že pokuta ještě není pravomocná, operátor totiž ještě může podat rozklad, tedy odvolání. Tento postup zřejmě také nastane, O2 se totiž brání, že k porušení podmínek nedošlo a operátor nejednal v rozporu se smlouvou. Zpomalené surfování totiž dle jeho slov není služba, pro kterou se operátor zavázal, nýbrž pouze benefit, který zákazníkům nabízel.
O2 dle slov ČTÚ porušilo práva zákazníků hned v několika bodech. Primárně O2 zákazníky neinformovalo o možnosti beztrestného vypovězení smlouvy, navíc zákazníkům, kteří výpověď podali, účtovalo vysokou pokutu.
Aktuální rozhodnutí ještě nemá vliv na koncové zákazníky. Ti, kteří si však na postup operátora O2 stěžovali, případně jej přímo u ČTÚ reklamovali, se časem mohou dočkat detailního prošetření situace. Aktuálně je vedeno soudní řízení u Obvodního soudu pro Prahu 4, na výsledky tedy bude nutné si ještě počkat.
Zdroje: dtest.cz