Reagoval na vyjádření O2, které v reakci na výzvu spotřebitelského sdružení dTest ke zdržení se protiprávního jednání vůči spotřebitelům uvedlo, že „změna přímo vychází z povinnosti uložené Českým telekomunikačním úřadem.“ Podle svého vyjádření ČTÚ nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat, ani jiným způsobem takovou povinnost nikdy neuložil. ČTÚ naopak v současnosti vede s O2 správní řízení ve věci automatické aktivace dokupování dat. Rozhodnutí nicméně zatím není pravomocné, protože proti němu O2 podalo rozklad.
„Přistoupí-li operátor k úpravě své politiky účtování dat na maloobchodním trhu, jde o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě však musí splnit všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí patřičným způsobem a včas informovat své zákazníky o chystané změně a o jejich právu ve smluvním vztahu bez jakýchkoliv sankcí dál nepokračovat, pokud s touto změnou smluvních podmínek nebudou souhlasit,“ uvedl Martin Drtina, tiskový mluvčí Českého telekomunikačního úřadu.
TIP: Po vyčerpání vašeho FUP u O2 se internet nezpomalí, ale zcela vypne
ČTÚ přitom zdůraznil, že i v případě, že operátor povinnosti patřičným způsobem informovat své zákazníky nedostojí, mohou nespokojení zákazníci odejít, i když O2 argumentuje, že se jedná pouze o změnu doplňkové služby. ČTÚ obecně doporučuje nespokojeným zákazníkům, kteří neuspěli s požadavkem na ukončení smlouvy bez jakýchkoli smluvních pokut, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali. Pokud s touto reklamací neuspějí, mohou se obrátit na ČTÚ v námitkovém řízení.
Zdroje: TZ ČTÚ