Čínu ve 2. čtvrtletí zasáhla vlastenecká nákupní horečka, která pomáhá Huawei. Ten se totiž po obchodní válce s USA potýká s výrazným poklesem dodávek svých smartphonů na klíčové světové trhy. Dle analytika společnosti Canalys, Mo Jia, klesly dodávky ve Spojených arabských emirátech a Velké Británii v červnu o 80 % ve srovnání s dubnem letošního roku. Právě kvůli tomuto propadu byl Huawei nucen se opětovně obrátit na domácí čínský trh, kde je pro něj bezpečno a současně je vnímán jako jednoznačná jednička na poli mobilních telefonů.
Dle The Wall Street Journal se ukázalo, že se Huawei o domácí trh může opřít. Číňané totiž ukázali vlastenecké cítění a podporu pro značku Huawei. V průběhu 2. čtvrtletí roku 2019 stoupl tržní podíl Huawei v Číně o zhruba třetinu na současných 38 %. Huawei tím pádem pevně třímá pozici největšího výrobce telefonů a nechává daleko za sebou jakoukoliv konkurenci. Na druhém místě je Oppo s pouze 18,3% podílem, třetí Vivo má 17,5 %, čtvrté Xiaomi 11,8 % a až pátý je s 6% tržním podílem Apple.
O domácí trh se tak Huawei rozhodně nemusí obávat, neboť významně roste i ve chvíli, kdy v globálu Huawei lehce klesá. Zásadní je, že zatímco uživatelé v Evropě či USA vyžadují aplikace od Googlu, jako například Gmail, Google Mapy nebo YouTube, v Číně je tomu naopak. Tam si Huawei vystačí s prostým Androidem, který je veřejně a zdarma dostupný, a nadstavbou EMUI.
Obchodní válka se ale přeci jen na něčem projevila. Huawei byl ještě v roce 2014 až 4. největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Od druhé poloviny roku 2018 však poskočil na 2. příčku před Apple a za Samsung. V letošním roce zástupci Huawei plánovali útok na metu nejvyšší. Tento finální krok však bylo nutné přehodnotit a minimálně na krátký čas odložit.